כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צריכים את אישור המבקר

שוטרים לא ישתפו פעולה עם תחקיר צה"ל על 7 באוקטובר

מפקד מחוז דרום במשטרה הורה שלא לשתף פעולה עם התחקיר הצה"לי בנוגע לאירועי 7 באוקטובר, זאת אם אין אישור מראש ממבקר המדינה

שוטרים לא ישתפו פעולה עם תחקיר צה"ל על 7 באוקטובר
קיבוץ בארי לאחר הטבח צילום: אורן בן הקוון, פלאש90

מפקד מחוז דרום במשטרה אמיר כהן, אסר על השוטרים שתחת פיקודו לשתף פעולה עם התחקיר של צה"ל למחדלי ה-7 באוקטובר - אם לא יקבלו אישור מראש ממבקר המדינה הבודק את האירועים, כך דווח ב"כאן 11". 

לפני יומיים דווח כי גורמים רשמיים בצה"ל פנו למשטרה בבקשה לקבל עדויות של חיילים שנגבו במסגרת החקירה המשטרתית, זאת במסגרת תחקירי צה"ל למחדל. 

בכירים בצה"ל ביקשו מלהב 433 לקבל את עיקרי העדויות של יותר מ-600 חיילים המשרתים בבסיסים שהותקפו במהלך הטבח. 

דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל החל בעת האחרונה את הליך התחקירים הפנימיים של אירועי שבעה באוקטובר ומה שקדם להם. כחלק מכך, מתקיים שיח עם גופי הביטחון המקבילים כדי לייצר תמונת מצב רחבה ומדויקת ככל האפשר. התחקירים טרם סוכמו ובסיומם יפורסמו הממצאים לציבור".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ישנו שיתוף פעולה מלא, בשקיפות, ערכיות ובמקצועיות בין כלל הגופים. לגורמי המבקר הועברו ע"י המשטרה כלל החומרים בפגישות המתקיימות מזה מספר חודשים, בתחנות המשטרה במרחבים ובקרב המפקדים במחוז הדרומי".  

"כחלק ממאמצי הלמידה תוך מלחמה נפגש מפקד המחוז עם תת אלוף בצה"ל שמונה לתחקר את אירועי השבעה באוקטובר באוגדת עזה. בפגישה סוכם על שיתוף פעולה ויכולת גישה לכלל החומרים לרבות צוות מחוזי שילווה באופן קבוע את הצוותים המתחקרים של הצבא.  המשטרה ביקשה את עמדת  המבקר לשתף פעולה עם הצבא, מתוך תחושת אחריות לשימור הליך נקי ללא רבב למול המבקר וסוכם כי ניתן להמשיך את ההליך עם צה"ל. כל ניסיון לייצר תמונה אחרת חוטא לאמת".

משטרת ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד