כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תיעוד מהשיגורים

קירבי: "התגובה של ישראל למתקפה של איראן הייתה הצלחה מדהימה"

דובר המועצה לביטחון לאומי אמר כי הנשיא ביידן לא מאמין שמסכת השיגורים צריכה להסלים למלחמה רחבה יותר. קירבי הוסיף כי התגובה של ישראל למתקפה של איראן "הייתה הצלחה מדהימה"

קירבי: "התגובה של ישראל למתקפה של איראן הייתה הצלחה מדהימה"
טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר היום כי "מה שישראל הפגינה הייתה יכולת מדהימה להגן על עצמה, רק העליונות הצבאית שלה עצמה הייתה מדהימה. מעט מאוד הצליח לחדור, והנזק היה קל בצורה יוצאת דופן. הנשיא היה ברור בכך שאנחנו לא רוצים שזה יסלים. השעות והימים הקרובים יגידו לנו הרבה".

עוד אמר, כי הנשיא לא מאמין שמסכת השיגורים צריכה להסלים למלחמה רחבה יותר". קירבי אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת ABC כי "הנשיא לא מאמין שזה צריך לנוע לכיוון הזה".

כזכור אף אחד ממאות הכטב"מים מסוג שאהד ששיגרו האיראנים לא חדר את גבולות המדינה, וכך גם אף אחד מעשרות טילי השיוט ששוגרו. מתוך כמאה טילים בליסטיים, מספר קטן חדר לשטח ישראל, ומספר קטן עוד יותר התפוצץ. נזק קל נגרם לבסיס נבטים, דובר צה"ל הודיע בהצהרתו הבוקר כי הבסיס מתפקד. 

עשרות כטב"מים יורטו על-ידי האמריקנים, וגם מטוסי קרב בריטיים נטלו חלק ביירוטים כולל חיל האוויר  הצרפתי. האמריקנים והבריטים ביצעו את היירוטים בין היתר בעיראק ובסוריה. גם ירדן הודיעה כי יירטה מל"טים. מטוסי הקרב של חיל האוויר יירטו את יתר הכטב"מים מחוץ לגבולות המדינה. 

איראן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית ג'ון קירבי המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד