כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הממשל מפעיל לחץ

המסר האמריקני לישראל: אם תגיבו באיראן, מה יהיה עם רפיח?

גורמים בממשל ביידן העבירו מסר לבכירים בישראל לפיו הסלמה אזורית שתגרם לטענתם בשל תגובה ישראלית לא תאפשר את סיום הפעולה הישראלית בעזה

המסר האמריקני לישראל: אם תגיבו באיראן, מה יהיה עם רפיח?
ביידן ונתניהו צילום: Miriam Alster/Flash90

גורמים בממשל האמריקני טענו בפני בכירים ישראלים אחרי המתקפה האיראנית כי הסלמה אזורית כתוצאה מתגובה באיראן לא תאפשר לישראל "לסיים את העבודה בעזה", כך דיווח עמיחי שטיין ב"כאן 11". 

הממשל מסר לישראל כי "כדאי לשקול שלא להגיב - ולשמר את ההישג של הברית שנוצרה". עוד מסרו גורמים אמריקנים כי "הניצחון הוא בהדיפת המתקפה - ולכן זה מקום טוב לעצור". הגורמים שאלו "מה יהיה עם רפיח?" במקרה של תגובה ישראלית. 

היום דווח כי הנשיא ביידן וצוותו פועלים להימנע מהסלמה נוספת שתוביל למלחמה רחבה יותר במזרח התיכון, ו"מייעצים" לישראל לא להסלים את הלחימה מול איראן. ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי ארה"ב אמרה בשיחות עם ישראל כי "ההגנה המוצלחת שלה מפני תקיפות אוויריות איראניות מהווה ניצחון אסטרטגי גדול".

בכירים אמריקאים אמרו לעיתון כי יירוט של כמעט כל 330 המל"טים והטילים שנורו נגד ישראל הוכיח כי ישראל ניצחה בעימות שלה עם איראן, והוכיח לאויבים את יכולתה להגן על עצמה יחד עם בעלות בריתה, "כלומר לא צריך בהכרח לירות בחזרה".

המתקפה האיראנית על ישראל איראן ארה"ב ממשל ביידן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד