כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"להעביר מסר"

עלי חמינאי הורה בעצמו על התקיפות הישירות לעבר ישראל

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מנהיג איראן חמינאי הורה בעצמו לתקוף את ישראל ישירות מאדמת איראן - במטרה לשדר שאיראן עברה ממצב של סבלנות אסטרטגית למצב של "הרתעה פעילה"

עלי חמינאי הורה בעצמו על התקיפות הישירות לעבר ישראל
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מנהיג איראן האייתוללה חמינאי עצמו הורה על התקיפות לעבר ישראל מתוך איראן כדי להעביר מסר ברור שאיראן עוברת מ"סבלנות אסטרטגית להרתעה פעילה יותר", כך לדברי ארבעה גורמים איראנים, שניים מהם אנשי משמרות המהפכה.

התקיפה הישראלית על מתחם שגרירות איראן בדמשק לפני כשבועיים, ואחריה תקיפה איראנית ישירה על ישראל, מייצגת פרק חדש ומסוכן במלחמה הארוכה, לעתים נסתרת, בין ישראל לאיראן, אשר מצהירה כי היא רוצה שישראל תימחק מהמפה. הסכסוך, המכונה לעתים "מלחמת הצללים", התנהל בעיקר בין ישראל לבין בעלות בריתה והמיליציות של איראן בעזה, דרום לבנון, עיראק, תימן וסוריה.

איראן הגיבה ישירות בתקיפת ישראל על חיסול הגנרלים הבכירים שלה בדמשק, סוריה, עם יותר מ-300 מל"טים וטילים כדי "להחזיר את האמינות וההרתעה", כך אמרו גורמים רשמיים ואנליסטים לעיתון.

רמטכ"ל צבא איראן מוחמד באגרי, אמר כי "המבצע הניב את התוצאה המלאה שלו" ו"אין כוונה להמשיך בו". אבל, הוא הוסיף, אם ישראל תתקוף את איראן על אדמתה שלה, או במקום אחר, "המבצע הבא שלנו יהיה הרבה יותר גדול מזה".

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי טהראן הרגישה שהיא חייבת להגיב, גם אם המתקפה שלה גרמה לגיבוי אמריקני תקיף ותמיכה מדינית מערבית רחבה בישראל.

נאסר אימני, אנליסט מטהראן המקורב למשטר, אמר לעיתון. "תמו ימי המבצעים החשאיים והסבלנות, איראן גם רצתה לנצל את מה שהיא רואה כ"הזדמנות פז" להגיב בקנה מידה גדול, מכיוון שישראל ספגה ביקורת כה רחבה על עזה, כולל על ידי בעלות בריתה המרכזיות, כמו ארצות הברית" אמר.

 

 
איראן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד