כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בני תורה: 'הפלס' תוקף את נציג החרדים העובדים

בעוד מועצת גדוה"ת של אגו"י הכריעה "שלא לשתף פעולה עם מסלולי שח"ר" - מורגנשטרן מצהיר כי הוא גם נציג חיילי שח"ר בדגל

מורגנשטרן אצל הגראי"ל שטיינמן
מורגנשטרן אצל הגראי"ל שטיינמן

הבחירות לכנסת ה-20: בעוד במפלגת'בני תורה' לא מריצים רשימה נפרדת וההחלטה היא ככל הנראה שלא להצביע, עולים הבוקר למתקפה בעיתון הבית 'הפלס' נגד נציג החרדים העובדים בדגל התורה, עו"ד משה מורגנשטרן, המוצב במקום ה-27 ברשימה המשותפת של יהדות התורה.

לדברי העיתון, במסגרת הקמפיין הנערך לקראת הבחירות נשלחו לאחרונה מועמדי 'דגל התורה' להתראיין בשבועון 'משפחה' שכידוע נאסר בתוקף ע"י גדולי ישראל. יצויין כי בבחירות קודמות טען ח"כ הרב משה גפני, כי 'דגל התורה' התנגדה לכל פירסום בשבועונים וכי מודעות שפורסמו נעשו נגד דעת הסיעה, אך נראה שבבחירות הללו החליטה 'דגל התורה' להפנות עורף באופן רשמי להוראתם של גדולי התורה.

העיתון מאשים כי הדבר נפרץ ע"י נציגי 'דגל התורה'. לפרצה הראשונה אחראי ח"כ משה גפני, בראיון רשמי שהעניק ל'משפחה' לפני כמה שבועות, ובשבוע האחרון הופיע ראיון נוסף של מועמדי המפלגה עם יעקב אשר יחד עם עו"ד משה מורגנשטרן, שעיקרו עוסק בענין הצבת עו"ד מורגנשטרן כנציגם של מי שמכונים בכתבה זו בתור 'החרדים העובדים'.

עו"ד משה מורגנשטרן טען בראיון עם שמעון ברייטקופף בסוף השבוע האחרון ש"מטבע הדברים רוב הפעילות שלי עסק בייצוג חרדים שהלכו למסלולי שח"ר, שלמדו במכללות החרדיות, כי אני מגיע משם ומכיר את הצרכים שלהם. אבל כנציג ציבור – אני נציג של כולם אין שום הבדל ביני לבין הרב יעקב אשר. שנינו מייצגים את 'דגל התורה'. לכל אחד יש דגשים אחרים, אבל שנינו שלוחים של גדולי התורה קודמתי ברשימה לפני אנשים שנמצאים במערכת שנים ארוכות, ואני חושב שזו אמירה חשובה".

העיתון תוקף ומביא מכתב של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בו נכתב בין היתר: "לדאבוננו קיימת מגמה בין אנשי השלטון לשלב את החרדים לדבר ד' במקומות שבהם יש סכנה של פריקת עול מלכות שמים, ולצורך כך מחוקקים חוקים שונים ומורים הוראות שונות נגד הציבור החרדי, הסותרים את הוראות תורתנו הקדושה, ומצד שני מציעים פיתויים שונים כדי להשפיע על אורח החיים של הציבור החרדי, בדברים שהם נגד תורתנו הקדושה ונגד המסורת המסורה לנו מדור דור".

בשל כך קראה מועצגה"ת של אגו"י: "הננו מורים לכל בני הציבור החרדי לא לשתף פעולה עם כל תכניות הצבא למיניהן, לא להשתלב בשח"ר, שירות אזרחי, תנועות נוער למיניהן ושאר התכניות שהצבא מציע לציבור החרדי בכל אופן וצורה שהיא ולא להתפתות לפיתויים הכספיים המוצעים בכל אלה, בטענות של פרנסה וכיו"ב".

מוסיף כותב המאמר ומדגיש: "אך עתה מתברר, כי 'דגל התורה' מציגה לקראת הבחירות הקרובות סדר-יום שונה לחלוטין והמועמדים הנבחרים על ידה מתגאים בכך שנבחרו בזכות עיקר נסיונם ומיומנותם בייצוג "חרדים שהלכו למסלולי שח"ר, שלמדו במכללות החרדיות", ובכך שהמועמד "מגיע משם ומכיר את הצרכים שלהם".

מורגנשטרן הפלס דגל התורה יעקב אשר צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד