כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הלילה הדרמטי

מדינות ערביות קיבלו עדכון מהאיראנים. הסעודים והירדנים זועמים

בסעודיה ובירדן לא נותרים חייבים אל מול הביקורת האיראנית על כך שסייעו לישראל לבלום את המתקפה נגדה תחת המטרייה האמריקנית. מצרים, ירדן לבנון ומדינות נוספות באזור קבלו עדכון מהאיראנים לפני המתקפה

מדינות ערביות קיבלו עדכון מהאיראנים. הסעודים והירדנים זועמים
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

‏גורם בכיר ברבת עמון אמר לרועי קייס בכאן חדשות כי "מה שעומד לנגד עיניה של ירדן בראש ובראשונה הוא ההגנה על אזרחיה. ביטחון הגבולות שלה וריבונותה. זה מעל לכל שיקול. הסלמה מכל צד באזור תביא רק להרס, מוות וקיצוניות". בהקשר הזה הכוונה היא לאיראנים.

‏במקביל גורם במשפחת המלוכה הסעודית לא מתכחש בשיחה עם כאן חדשות לכך שבריאד סייעו להדוף את המתקפה האיראנית נגד ישראל, כיוון שכל עצם חשוד שחודר למרחב האווירי הסעודי מיורט. זה עניין ריבוני, הוא אומר.

אותו גורם סעודי ציין, כי "האיראנים הנדסו את המלחמה בעזה כדי להחריב את ההתקדמות ביחסים בינינו לבין ישראל. ההתנהגות של איראן לא אחראית. כולנו יודעים שאיראן היא מדינה שנותנת חסות לטרור. היא מזמן הייתה צריכה להיבלם".

‏בנוסף דיפלומט ערבי אמר הערב כי מצרים, ירדן לבנון ומדינות נוספות באזור קבלו עדכון מהאיראנים לפני המתקפה.

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי אמר הערב שבעקבות הצהרות פוגעניות מצד איראן בממלכה ההאשמית, משרד החוץ ברבת עמון זימן את השגריר האיראני והעביר לו מסר ברור. "עצרו את ההשמצות נגד ירדן ואת הטלת הספק בעמדותיה". הכוונה כמובן להצהרות הקשורות למעורבות הירדנית בבלימת המתקפה.

איראן המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל סעודיה ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד