כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתקפה האיראנית

נחשף: כך נראה הנזק לבסיס נבטים - ומפת השיגורים לעבר ישראל

צה"ל חשף הערב את הנזק הקל שנגרם לבסיס נבטים בנגב, כתוצאה מהמתקפה האיראנית הלילה על ישראל: "מדובר בכ-60 טון של ראשי קרב, חומר נפץ, אשר יכלו לגרום נזק אדיר ממדים לכל מדינה באזור" | דובר צה"ל: "קיימנו הערכת מצב ואישורי תכניות להגנה ולהתקפה"

נחשף: כך נראה הנזק לבסיס נבטים - ומפת השיגורים לעבר ישראל
הנזק לבסיס ומפת השיגורים צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר יחד עם המדינות השותפות האסטרטגיות, יירטו בהצלחה את עשרות האיומים ששוגרו מאיראן לעבר שטח ישראל. עשרות ממטוסי חיל האוויר היו פרוסים בשמיים במשימת הגנה על שמי המדינה, ויירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאוישים וטילי שיוט.

מתוך מאות שיגורים, מספר טילים בודדים בלבד חדרו לשטח מדינת ישראל וגרמו לנזק קל בלבד לתשתית בבסיס נבטים, בסמוך למסלול הסעה ובציר במרחב החרמון.  תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה והתקיפה - גם במהלך הלילה, ולאורך היום.

הערב חשף דובר צה"ל את הנזק שנגרם לבסיס - ואת מפת השיגורים מתימן ואיראן. "אנחנו עדיין בעיצומה של יממה מבצעית משמעותית, לאחר סיכול התקיפה האיראנית. בשעות האחרונות קיימנו הערכת מצב ואישורי תכניות להגנה ולהתקפה. לאור הערכת המצב, החלטנו כי הנחיות פיקוד העורף יישארו נכון לשלב זה בעינן", אמר דובר צה"ל דניאל הגרי.

לדבריו, "אנחנו ממשיכים להסתכל על תמונת המצב ונדע להתאים את ההנחיות לעורף. בכל מקום בו יהיה ניתן להקל ולשחרר את המגבלות נעשה זאת – נעשה זאת באחריות ובשיקול דעת, כאשר הדבר היחיד שעומד לנגד ענינו זה הגנת ביטחון מדינת ישראל. נמשיך לעדכן בכל שינוי שיהיה באופן מיידי".

דובר צה"להפגיעה בבסיס נבטיםצילום: דובר צה"ל

דובר צה"למפת השיגורים לעבר ישראלצילום: דובר צה"ל

"איראן והשלוחות שלה – עיראק, תימן, חיזבאללה בלבנון – סיכנו את כל המזרח התיכון, וגרמו לו לעמוד מלכת. איראן חסמה אמש את המרחב האווירי של מדינות האזור תוך שהיא משגרת כ-350 שיגורים מסוגים שונים", הוסיף הגרי. "מדובר בכ-60 טון של ראשי קרב, חומר נפץ, אשר יכלו לגרום נזק אדיר ממדים לכל מדינה באזור. האיום האיראני פגש עליונות צבאית, טכנולוגית, מבצעית ומודיעינית של צה"ל בהובלת חיל האוויר הישראלי".

דובר צה"ל אמר בהצהרתו לציבור כי "עשרות מטוסי קרב, לצד מערכות ההגנה הישראליות, יחד עם הקואליציה האזורית, בהובלת ארצות הברית, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות באזור, יירטנו 99 אחוזים מהאיומים. זו הפעם הראשונה שקואליציה בינלאומית כזו פועלת כנגד האיום האיראני והשלוחות שלה בכל רחבי המזרחי התיכון".

דובר צה"להנזק שנגרם לציר במרחב החרמוןצילום: דובר צה"ל

"הרמטכ"ל שוחח היום עם מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל מייקל אריק קורילה, והודה לו על ההובלה שלו של הקואליציה וביקש למסור את ההערכה לכל השותפים אמש בקרב. איראן רצתה לפגוע בתשתיות אסטרטגיות ולכן ביצעה ירי נרחב, תוך ניסיון גם לפגוע בבסיס נבטים של חיל האוויר. התכנית של איראן נכשלה".

"מתוך מאות שיגורים, מספר טילים בודדים בלבד, חדרו לשטח הארץ וגרמו לנזק קל בלבד לתשתיות בבסיס. תפקוד הבסיס לא נפגע, והמטוסים בו המשיכו לנחות ולהמריא ולמלא את משימות התקיפה וההגנה – גם במהלך הלילה, וגם לאורך היום. הבסיס בתפקוד מבצעי מלא", הוסיף הגרי.

המתקפה האיראנית על ישראל איראן דובר צה"ל נבטים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד