כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המתקפה האיראנית

הנווט שהפיל טילי שיוט: "לילה היסטורי, עוד מעכלים מה שקרה"

נווט קרב מטייסת 119 סיפר על התחושות לאחר הלילה הדרמטי בו הוא וחבריו יירטו טילי שיוט איראנים: "כשראיתי את הכלים הבנתי שזה רגע האמת, שאנחנו חייבים למנוע מהכלים האלה להיכנס לשטח ישראל"

הנווט שהפיל טילי שיוט: "לילה היסטורי, עוד מעכלים מה שקרה"
אילוסטרציה צילום: pexels

רב-סרן במיל' ר', נווט קרב מטייסת 119 סיפר הערב (ראשון) בריאיון ל-ynet על הלילה הדרמטי אמש: "לילה כזה היסטורי נותן תחושת סיפוק וגאווה". 

"זו הסיבה שהתגייסתי לפה. יש הרבה רגעים שאקח מהטיסה הזו, רגעים שאנחנו עוד מעכלים את מה שקרה בהם", הוסיף. 

"כבר כמה ימים שאנחנו במודיעין טוב לגבי אירוע כזה שיקרה", סיפר הנווט ר'. "אנחנו עם מוכנות גבוהה בטייסת בפרט ובחיל האוויר בכלל על מנת להגיב למה שלא יגיע. ועדיין, עד שאתה לא באוויר ופוגש את הכלים, אתה לא יודע מה יעמוד מולך". 

עוד סיפר: "אני טס ב-F-16I. המראנו קצת אחרי חצות לכיוון מזרח המדינה, המשימה שלנו הייתה ליירט כלים אוויריים בחלק הזה. למרות שהתכוננו לדברים האלה, בסוף אתה לא יודע מה תפגוש. לאור המלחמה יצא לי לקחת חלק בהרבה טיסות של הגנה על שמי המדינה ואז לא הגיעו בסוף כלים, ולכן היה הרבה אדרנלין רגע לפני המפגש הראשוני באוויר שהיה מלווה בהתרגשות". 

"כשראיתי את הכלים הבנתי שזה רגע האמת, שאנחנו חייבים למנוע מהכלים האלה להיכנס לשטח ישראל. יש הרבה דריכות ורצון להצליח, ויש אחריות כבדה ששום כלי לא יגיע לעורף. בסוף, בעיניי, הרגע הכי משמעותי היה בעצם המגע הראשוני, נתקלנו במספר כלים וממש התחלנו יחד עם כוחות ההגנה הנוספים להפיל את המטרות. לראות את כל המערך של ההגנה האווירית מסביבנו היה ממש מעורר השתאות", סיפר.

המתקפה האיראנית על ישראל איראן טילי שיוט חיל אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד