כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשאלה התגשמה

ניצל בנס מאסון מירון, וזכה להציל חיי תינוקת בת שנתיים

"כשניצלתי ביקשתי מהקב"ה שאזכה להציל חיים" מספר דניאל רפול. בראש חודש ניסן הוא זכה לתרום מח עצם לתינוקת בת שנתיים ולהציל חיים. הסיפור המלא והמרגש

ניצל בנס מאסון מירון, וזכה להציל חיי תינוקת בת שנתיים
הבחור דניאל רפול לאחר תרומתו צילום: באדיבות המצלם

דניאל רפול תלמיד ישיבת פוניבז' היה שם באסון מירון לפני שלוש שנים בל"ג בעומר יחד עם חברו הטוב הבחור החשוב משה בן שלום ז"ל. ברגעים שהכל החל הם החלו להירמס ע"י ההמון בירידה הנוראית של שביל המוות.

הוא הרגיש על עצמותיו את הלחץ של המוני האנשים וראה אותם נופלים נרמסים מתחת רגלי ההמון והספיק לראות את משה מסתחרר לתוך הדוחק הנוראי. בכוחות עילאיים הוא נתפס באחד הברזלים, הרים את עצמו ועוד הספיק לחלץ בידיו ברגע האחרון ילד בן 10 שאביו נעלם בין ההמון ונהרג באסון.

באותם רגעים דניאל נצר בליבו תפילה אחת אותה ביקש מריבונו של עולם: לזכות להציל חיים. לזכות ולהשיב תודה על החסד שנגרם לו. לפני כמה שבועות הוא קיבל טלפון מעזר מציון. על הקו היה נציג של מחלקת מח עצם של עזר מציון שבישרה לדניאל כי הוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם מצילת חיים לתינוקת בת שנתיים שחלתה בסרטן.

"באותו רגע התחילו לזלוג לי דמעות" מספר דניאל. "אני יודע שאחד לעשרות אלפים נמצא אדם מתאים לתרומה, הבנתי שהתפילה שלי התקבלה". דניאל מסר דגימות מח עצם עוד לפני אסון מירון יחד עם חברו משה בן שלום ז"ל שנספה באסון. התרומה ההיא, בצוותא, היא זו ששנים לאחר מכן זיכתה את דניאל להציל חיים.

ב'עזר מציון' הסבירו לדניאל כי מאחר ומדובר בתרומה לתינוקת התרומה לא נעשית באמצעות הווריד ובערנות מלאה, אלא בחדר ניתוח ובהרדמה מלאה. לדניאל הייתה משאלה אחת, שהניתוח לא יהיה על חשבון סדרי הלימוד. גם משאלה זו התגשמה במלאה. ביום שלישי ר"ח ניסן שיוצאים לבין הזמנים נערך הניתוח בשעה טובה ובוצעה תרומת מח העצם?

באדיבות המצלםיו''ר עזר מציון הרב צ'ולק והרב שמואל לוי עם דניאל רפולצילום: באדיבות המצלם

אסון מירון תשפ"א מח עצם עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד