כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
היכולות והאפשרויות

רשת סקיי ניוז: לישראל יש יכולת לתקוף באיראן

רשת סקיי ניוז מדווחת כי ההגנה האווירית האיראנית אינה מתאימה למטוסים ישראלים. לישראל יש את היכולת הצבאית לפגוע באיראן. מאז התקפת הקונסוליה האיראנית בדמשק לפני שבועיים, דיפלומטים מערביים אמרו לישראל לא להגיב, "יש לכם את הגב שלנו. אנו נעזור להגן עליכם כל עוד אתם מבטיחים לא להחמיר את המצב" אמרו

רשת סקיי ניוז: לישראל יש יכולת לתקוף באיראן
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

רבים מאיתנו הלכו לישון מוצאי שבת מודאגים ממה נתעורר. איראן תקפה את ישראל עם מאות רחפנים וטילים. התקיפה נוטרלה בסיוע מספר מדינות, כמעט כל הטילים והמל"טים יורטו ולא הגיעו ליעדם.

רשת סקיי ניוז מדווחת כי השקט מטעה, נותר סיכון ממשי שזה יתפתח למלחמה גדולה. דומיניק וואגהורן, עורך מדור "נושאים בינלאומיים" ברשת סקיי ניוז מציין, כי ייתכן שאיראן מתכננת תקיפות נוספות, היא יכולה לשגר טילים נוספים או להשתמש בבעלי בריתה באזור כדי לתקוף את ישראל.

אבל הדאגה הגדולה יותר לעת עתה היא מה ישראל תעשה בתגובה. לטענתו הישראלים אוהבים את השאלה "מה הייתם עושים". מה הייתה עושה בריטניה אם היא הייתה סופגת תקיפה כמו שספגה ישראל אמש?.

הישראלים מודעים היטב לאיום הנשקף מאיראן. אך בעלות בריתה של ישראל דרשו לגלות איפוק, כפי שדווח כי נשיא ארה"ב אמר לראש הממשלה נתניהו, כי יש צורך באיפוק. בעלות ברית של בריטניה ומדינות באירופה עשו את אותו הדבר וכמובן גם דרשו מאיראן לא להסלים את העניינים עוד יותר.

מאז התקפת הקונסוליה האיראנית בדמשק לפני שבועיים, דיפלומטים מערביים אמרו לישראל לא להגיב, "יש לכם את הגב שלנו. אנו נעזור להגן עליכם כל עוד אתם מבטיחים לא להחמיר את המצב" אמרו.

עכשיו הם יגידו את אותו הדבר לישראל. "הפגינו איפוק. אנו ננזוף קשות באיראן באופן דיפלומטי".

האם זה יספיק לישראל? האם היא יכולה להרשות לעצמה לתת למתקפה חסרת התקדים הזו של האויב הגדול ביותר שלה להישאר ללא עונש?.

וואגהורן מציין כי "לפי היסטוריה כנראה שלא. ישראל מעולם לא הרשתה לעצמה לסמוך על אחרים שיבטיחו את ביטחונה, יש לה את היכולת הצבאית לפגוע באיראן. ההגנה האווירית האיראנית אינה מתאימה למטוסים ישראלים. זה הרגע שרבים בצה"ל התאמנו אליו".

איראן כבר הזהירה שאם ישראל תגיב, היא תפתח במתקפה גדולה עוד יותר מזו של מוצאי שבת. אבל יהיה אשר יהיה הלחץ הדיפלומטי מצד בעלות הברית לגלות איפוק, ישראל לא תרצה לתת לאיראן את המילה האחרונה.

איראן המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד