כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתונים חדשים

גידול משמעותי במספר הפשעים על רקע אנטישמי

עלייה חדה במספר מקרי האנטישמיות בניו יורק במהלך החודש האחרון. דו"ח המשטרה מצביע על יותר מהכפלה במספר האירועים האנטישמיים לעומת החודש שקדם לו

גידול משמעותי במספר הפשעים על רקע אנטישמי
אריק אדאמס עם הקהילות החרדיות בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

נתונים חדשים שפרסמה מחלקת המשטרה של ניו יורק (NYPD) חושפים גידול משמעותי במספר הפשעים על רקע אנטישמי שדווחו ברחבי העיר במהלך מרץ 2024. על פי הסטטיסטיקה, אירעו 43 מקרים כאלה בחודש זה, יותר מכפול ממספר המקרים (17) שדווחו בפברואר שקדם לו.

זינוק חד זה מגיע בהמשך למגמת עלייה מדאיגה בתקריות האנטישמיות בניו יורק מאז אוקטובר האחרון, אז פתח ארגון הטרור חמאס במתקפת פתע נגד ישראל. באותו חודש נרשמו 69 מקרים, ואילו בנובמבר היה מספרם 62. בדצמבר וינואר חלה ירידה יחסית, עם 31 מקרים בכל אחד מהם, אך העלייה החדה במרץ מחזירה את הנושא לכותרות.

הנתונים המטרידים מעידים, כי למרות המאמצים המוגברים של רשויות החוק למגר את התופעה, האנטישמיות ממשיכה להכות שורשים ולהתפשט בעיר הגדולה. בין האירועים שדווחו לאחרונה: תקיפות פיזיות של עוברי אורח יהודים, השחתת אנדרטאות ובתי עסק בסמלים נאציים, דברי נאצה ואיומים ברשתות החברתיות ועוד.

ארגונים יהודיים, ובראשם הליגה נגד השמצה (ADL) הביעו דאגה עמוקה מהמגמה, וקראו לעירייה ולמשטרה לנקוט ביד קשה יותר נגד התוקפים האנטישמיים. מר סקוט נשיא ה-ADL אמר: "המספרים המזעזעים הללו הם קריאת השכמה. אסור להשלים עם שנאה ואפליה כלפי יהודים או כל מיעוט אחר. על הרשויות לפעול במהירות ובנחישות כדי להעמיד לדין את מבצעי הפשעים הללו ולהעביר מסר ברור של אפס סובלנות".

במקביל, בולטים קולות הקוראים להשקיע יותר משאבים בחינוך נגד גזענות ובהגברת המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב. "אכיפה היא צעד חיוני, אבל לבדה לא תפתור את הבעיה", אמרה חברת מועצת העירייה ג'וליה סלזר. "אנו זקוקים לתוכניות הסברה בבתי הספר ובמוסדות הקהילתיים, שיחנכו לכבוד הדדי ולמאבק בדעות קדומות. הגיע הזמן להתמודד עם שורש הבעיה, ולא רק עם הסימפטומים שלה".

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, גינה את התקריות האחרונות והבטיח למצות את הדין עם כל מי שיימצא אחראי להן. כמו כן, הכריז אדאמס על הקמת כוח משימה עירוני מיוחד שיתמקד במיגור האנטישמיות וביצירת אקלים של הכלה וסובלנות. "ניו יורק תמיד הייתה בית לכל הדתות והתרבויות, ולא ניתן לשנאה לחלחל ולהרעיל את חיינו המשותפים", אמר אדאמס.

נציגי הקהילות היהודיות השונות הודו לראש העיר ולכוחות הביטחון על הירתמותם למאבק, אך הזהירו כי הדרך עוד ארוכה.

בכינוס היערכות לקראת חג הפסח אמרו עסקנים חרדים בהקשר זה: "המאבק באנטישמיות איננו רק עניין יהודי, כי אם מבחן מוסרי וערכי לכל חברה דמוקרטית שוחרת חופש ושוויון. כל עוד יהודים חוששים להסתובב עם סממנים דתיים בפומבי או להיות גאים במורשתם - החברה כולה מפסידה".

אנטישמיות ניו יורק מלחמת חרבות ברזל אריק אדאמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד