כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
על רקע המלחמה

בין ההפגזות: תלמידי בית הספר הגיע לצפות באפיית מצות

ילדים שחיים בעיר דנייפרו תחת הפגזות בשל המלחמה עם רוסיה, זכו לקבל סיור במאפיית מצות "תפארת מצות" המפורסמת בעיר. הילדים התבוננו בעניין בכל תהליך הכנת המצות, ובמהלך הטיול קיבלו מידע מפורט על הלכות אפיית מצות

בין ההפגזות: תלמידי בית הספר הגיע לצפות באפיית מצות
ילדי הקהילה היהודית של דנייפרו במאפיית מצות צילום: הקהילה היהודית של דנייפרו

תלמידי בית ספר היסודי בדנייפרו שבאוקראינה על שם האדמו"ר רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש, ביקרו במסגרת ההכנות לקראת חג הפסח, במאפיית המצות המפורסמת של דנייפרו "תפארת מצות" וקיבלו הסבר מפורט על תהליך ייצור מצות-שמורה.

הילדים שחיים תחת הפגזות בשל המלחמה עם רוסיה, זכו לקבל סיור במאפיה המפורסמת בעיר, הקהילה היהודית המקומית פרסמה כי המצות שנאפות שם מבוקשות מאוד באמריקה, בישראל ובמדינות באיחוד האירופי. הילדים ראו את כל התהליך, מהקמח והמים ועד לאריזה עצמה, לישה, חלוקה, רידוד, ניקוב - עד הסוף. כולל אריזה בקופסאות בגדלים שונים.

"התלמידים שלנו, בערב פסח, ביקרו במאפיית המצות תפארת מצות", סיפרה לתקשורת היהודית המקומית, ליה לזרבה, מורה למסורת יהודית, "שם מכינים מצות בעבודת יד ברמת הכשרות הגבוהה ביותר".

הילדים התבוננו בעניין בכל תהליך הכנת המצות, ובמהלך הטיול קיבלו מידע מפורט על הלכות אפיית המצות ומדוע יש להקפיד על כללים מסוימים, וכן דיברו על חג הפסח, על המשמעות המתמשכת ועל החשיבות של כל המצוות.

הטיול עורר עניין רב בקרב הילדים, הם ממש התעניינו אצל כל העובדים ים שאלות בזרם בלתי פוסק של "מה, איך ולמה", על כולן הם קיבלו תשובות מפורטות מצוות "תפארת מצות".

מלחמת אוקראינה רוסיה דנייפרו מאפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד