כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
'הנאצים לא ניצחו' 

הניצולה הגיבורה חגגה בגיל 100 חמישה דורות

לילי אברט מבריטניה זכתה לראות דור חמישי כשהיא בת 100. ניצולת השואה ומשפחתה חגגו חמישה דורות של חיים יהודיים אחרי שכמעט כל משפחתה הושמדה בשואה

הניצולה הגיבורה חגגה בגיל 100 חמישה דורות
לילי אברט מראה למלך צ'ארלס את המספר שחרטו על ידה הנאצים צילום: באדיבות המצלם

ניצולת אושוויץ לילי אברט חוגגת חמישה דורות של חיים יהודיים בגיל 100. הסופרת הבריטית ילידת הונגריה שלא האמינה שהיא תשרוד את השואה, שלא לדבר על להקים משפחה ולראות אותה גדלה לאורך הדורות, קיבלה בסוף השבוע את הבן נין הראשון שלה.

נינה החרדי דב פורמן כתב ברשת X: "השבוע, סבתא רבא שלי, לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת 100, הפכה לסבתא רבא נהדרת. [היא אמרה] 'מעולם לא ציפיתי לשרוד את השואה. עכשיו יש לי חמישה דורות יפים. הנאצים לא ניצחו' מכמעט המוות באושוויץ ועד חמישה דורות של חיים יהודיים".

כשהשתתפה בברית מילה, אברט הגיבורה שגם שרדה את הקורונה נשאה נאום "מרגש" שהביע את שמחתה על כך שפגשה את רפאל, הבן נין הראשון בדור החדש של משפחתה.

"כל המשפחה מתרגשת שסבתא רבא שלי הצליחה לפגוש אותו, זה היה מאוד מיוחד עבורה", אמר דב פורמן ל'בחדרי חרדים', "היא נשאה נאום בברית שהיה מאוד מרגש, היא הייתה כל כך נרגשת".

לאחר ששוחררה מאושוויץ נסעה אברט עם אחיותיה שנותרו בחיים לשוויץ, ובשנת 1953 התאחדה עם אחיה הבכור, ששרד את המחנות הנאציים, והמשפחה עברה לישראל. אברט ובעלה סמואל עברו ללונדון עם שלושת ילדיהם ב-1967.

היא הקדישה את 70 השנים האחרונות לחינוך השואה, אך בשנת 2022 זכתה לפגישה עם המלך צ'ארלס אז יורש העצר, עם פרסום ספר זיכרונותיה, שנכתב בשיתוף עם נינה דב פורמן, "ההבטחה של לילי".

בשנה שעברה הוענק לה תואר אבירות על ידי המלך צ'ארלס עבור פעילות לחינוך השואה. המלך היה גם בין המאחלים הרבים לברך את יום הולדתה כשמלאו לה 100, ושלח לה מכתב וזר פרחים.

מאז פרסום ספרה, אברט הגיבורה צברה קהל מעריצים גדול במדיה החברתית עם יותר משני מיליון עוקבים בטיק טוק, שם היא מספרת בסיוע נינה דוב לדור הצעיר על השואה.

בריטניה ניצולת שואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד