כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הזהיר מפני איראן

השגריר באו"ם: "אנחנו לא צפרדע במים רותחים. אנחנו עם של אריות והתגובה תגיע"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם הלילה בדיון החירום שקיימה מועצת הביטחון של האו״ם במתקפה של איראן על ישראל. השגריר ארדן אמר: "איראן אולי חושבת שישראל היא צפרדע שניתן לבשל במים רותחים בלי שנשים לב. אבל הם טועים! אנחנו לא צפרדע במים רותחים. אנחנו עם של אריות! והתגובה תגיע"

השגריר באו"ם: "אנחנו לא צפרדע במים רותחים. אנחנו עם של אריות והתגובה תגיע"
השגריר ארדן נואם באו"ם צילום: צילום מסך

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן נאם הלילה בדיון החירום שקיימה הלילה מועצת הבטחון לבקשתו בנושא המתקפה האיראנית על ישראל.

"אמש איראן הוכיחה שוב שלא אכפת לה כלל מהאיסלאם או מהמוסלמים. המתקפה האיראנית הביאה לפציעתה הקשה של ילדה בת 7 מהפזורה הבדואית, אמינה אל-חוסייני". השגריר ארדן הקרין בפני המועצה סרט וידאו המתעד את היירוט של הטילים האיראנים מעל הר הבית ומסגד אל-אקצא: "עבור איראן חיסולה של ישראל והבערת האיזור חשובים יותר מאתרים הקדושים לאסלאם. משטר האייתולות במזימתו לכפות הגמוניה שיעית דרך גרורותיו, תקף אפילו את סעודיה ואיחוד האמירויות".

השגריר ארדן הבהיר למועצה: "האסטרטגיה של איראן ברורה: חימוש, מימון, ואימון לביצוע פעולות טרור עבור בנות חסותה לצורך ביצוע מזימתה הרצחנית. אך היום המסכות של איראן הוסרו. אין יותר הסתתרות ואין יותר בריחה מאחריות. איראן תקפה את ישראל מהטריטוריה הריבונית שלה באופן פומבי. המסכות הוסרו ועכשיו יש להסיר מולה את הכפפות. איראן – נותנת החסות מספר אחת בעולם לטרור, חשפה את פרצופה האמיתי כמערערת היציבות בעולם. ועכשיו העולם חייב להפסיק להתעלם מהפשעים של איראן ולעבור למעשים".

השגריר ארדן התייחס ליכולותיה הגרעיניות של איראן וקרא למדינות החתומות על הסכם הגרעין להטיל מחדש את הסנקציות על איראן עוד היום: "המתקפה אמש הייתה אקט של הסלמה שיכולה לגרור את האיזור כולו ואת העולם למלחמה. האם אתם יכולים לדמיין מה היה קורה לו המתקפה הייתה נפתחת תחת מטריה גרעינית? איראן נמצאת במרחק של שבועות מכמות חומר מועשר שתאפשר לה לייצר ארסנל של נשק גרעיני".

"קחו רגע לחשוב מה היה קורה לו חמינאי היה יכול לפתוח אתמול במלחמה גרעינית. האם זה העולם שאנו רוצים לחיות בו?". השגריר ארדן פנה לחברות המועצה והבהיר שישראל שומרת לעצמה את זכות התגובה וכי הוא דורש מהמועצה לפעול נגד איראן : "אנו צריכים עולם שמובל על ידי צ'רצ'ילים, לא על ידי צ'מברליינים. ישראל שומרת את הזכות לנקוט בפעולת גמול".

השגריר ארדן סיכם: ״איראן היא המפרה הגדולה  בעולם של זכויות אדם ואסור שמשטר כזה  יחזיק בתפקיד כלשהו באו"ם.  המועצה חייבת לנקוט בפעולות: גנו את איראן על פעולות הטרור שלה. הפעילו מחדש את מנגנון הסנקציות המשתקות. הכריזו על משמרות המהפכה כארגון טרור. לא בשביל ישראל אלא למען העולם כולו. עצרו את איראן היום".

גלעד ארדן מלחמת חרבות ברזל המתקפה האיראנית על ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד