כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעם במערכת החינוך

ההגבלות בוטלו בחצות - ההורים התעוררו בלי תשובות

בצה"ל הודיעו על ביטול ההגבלות על פעילות חינוכית רק בחצות. בערים שונות לא הצליחו להתארגן תוך שעות, וחלק מהפעילות החינוכית תמשיך להיות מבוטלת. הורים לילדים: "התנהלות מזעזעת, מזלזלים בנו"

ההגבלות בוטלו בחצות - ההורים התעוררו בלי תשובות
כיתת לימוד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשעה 18:00 אתמול הודיעו בפיקוד העורף על השארת ההגבלות, בשעה חצות זה התהפך ובצה"ל הודיעו על חזרה לשגרה יחסית ועל חזרה של הפעילות החינוכית ברחבי הארץ. אלא שלא מעט הורים לא ידעו על השינוי לפני שהלכו לישון, בקייטנות ובמסגרות החינוכיות כבר לא הספיקו להיערך ובערים השונות הבינו שלא יהיה ניתן לחזור לקיים פעילות כזו בהתראה כל כך קצרה.

ב-N12 דווח שהלילה התקיימו שיחות ועידה ליליות בין ראשי הערים שרתחו מזעם על החלטת הצבא. לדבריהם, אחרי שהתבטלו המסגרות קשה מאוד לאפשר את קיומן באופן מיידי בלי להיערך. בשל כך, מסגרות החינוך בערים מרכזיות בגוש דן יחזרו לפעול רק ביום שלישי.

בחדשות 12 דווח כי השינוי בהנחיות לא רק בלבל את ראשי הערים, אלא גם את מפעילי המסגרות החינוכיות ואת ההורים שלא ידעו איך להיערך כל כך מהר לשינוי. "עודכנתי רק עכשיו בשינוי", כתבה מפעילה של פעוטון. "אין לי מושג איפה הצוות ומה קורה עם כל אחת. צריך לחכות ולראות אם לילדים שלהן נפתחו המסגרות כי הם איתם בבית. כשאדע אעדכן".

אם לשתי בנות בגנים פרטיים כתבה: "זו התנהלות פשוט מזעזעת של פיקוד העורף ואין לי מילה אחרת חוץ ממזלזלת בציבור ההורים. קשה לי להאמין שהיו פה שיקולים ביטחוניים ב-20:00 שגרמו להשאיר את המגבלות ובחצות להסירן. זה מעצבן שכל כך נוח לזלזל בעבודות שלנו ובילדים שלנו".

"ציון 100 לחיל האוויר, ציון נכשל לפיקוד העורף", תקף ראש עיריית נשר את ההחלטה. "להוציא 'הודעה שקטה' על חזרת מערכות החינוך באחת בלילה בלי לעדכן את הרשויות - בתקווה שיקרה נס. כרגיל את הפתרונות יביאו ראשי הרשויות".

ראש עיריית נשר רועי לוי תקף אצל ‎אפי טריגר בגל"צ: "לא עדכנו בכלום, הוציאו הודעה שקטה באמצע הלילה וציפו שפתאום אנשים יקומו בבוקר והכל יפתח כמו שצריך. זה חייב להיות בצורה מסודרת - לא ככה מנהלים מדינה"

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, תקף גם הוא את השינוי בהנחיות ברגע האחרון: "בראש פיקוד העורף אדם שכנראה לא יודע להתייעץ או יודע כמה זמן לוקח לארגן מסגרות חינוך אחרי שהוא אמר שהן לא יתקיימו באופן גורף. מילא בהתחלה, אבל עכשיו? בושה של התנהלות, הציבור ועובדות ועובדי החינוך לא פיונים על הלוח שלך. סימפטומים של מרכז שלטון מקומי חלש ושל אנשים על מדים שרוצים למצוא חן".

בכאן חדשות דווח כי ברשויות רבות ברחבי הארץ הודיעו כי ינסו לחדש את פעילות הקייטנות לפסח החל מהשעה 10:00, אך ייתכנו שיבושים ולא תהיה אספקת מזון. בעיריית חיפה הודיעו כי יעשו מאמצים לפתוח את כל המסגרות היום. בבקעת הירדן הודיעו כי המסגרות ישובו לפעילות סדירה רק מחר.

"הנהלת האיגוד מצרה על דרך קבלת ההחלטה לפתוח בחפזון את מערכת החינוך", אמר יו"ר איגוד מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות, שי פרוכטמן ל-Ynet. הוא הוסיף: "אם מישהו חושב שאין מחיר להפעלת מערכת החינוך בלחיצת כפתור, הוא טועה. הנהלת האיגוד מבינה את הצורך בשגרה ומבינה את הצורך להפעיל את מוסדות החינוך בשגרה ובחירום. אולם, זמן ההתארגנות לפתיחת המוסדות של מערכת החינוך איננו בלחיצת כפתור. מדובר על גיוס צוותים, בדיקה שיש הסעות אבטחה והזנה".

במרכז השלטון המקומי: "פתיחת מסגרות חינוך דורשת התארגנות והערכות מסודרת, הכוללת הפעלת צוותי חינוך, הסעות, הזנה ועוד. זה לא נעשה בלחיצת כפתור, ודורש זמן התארגנות מראש. הנחתת הודעות באמצע הלילה, מבלי לתאם עם השלטון המקומי, זה חוסר אחריות ומשקפת את הניתוק מהציבור. הרשויות המקומיות צריכות להתמודד עם השלכות ההחלטה וזריקת האחריות. השלטון המקומי פועל במהירות בכדי לחזור לשגרת פעילות כמה שיותר מהר עבור התושבים".

 

 

המתקפה האיראנית על ישראל איראן הנחיות פיקוד העורף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד