כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שווקה בישראל

מה הם כל כך כועסים? האיטלקים נעלבו מאלפא רומאו

שר התעשיה והמסחר האיטלקי תקף את אלפא רומאו בגלל השם. לטענתו לא ייתכן שאלפא רומאו תקרא למכונית שלא מיוצרת באיטליה על שם עיר איטלקית

מה הם כל כך כועסים? האיטלקים נעלבו מאלפא רומאו
אלפא רומיאו מילאנו. מקור ללא מעט מחלוקות צילום: אלפא רומיאו

לאיטלקים יש מזג חם, זה דבר ידוע. הם לוקחים הכל ללב עם הרבה יין וכאשר יצרנית הרכב שמזוהה עם איטליה מחליטה לעשות להם קטע לא יפה, הכעס האיטלקי יוצא.

בשבוע שעבר אלפא רומאו, יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית הציגה מכונית חדשה שנקראת "מילאנו" על שמה של אחת הערים הגדולות והמפורסמות באיטליה. אבל המילאנו לא מיוצרת במילאנו אלא במפעל של החברה האם של אלפא רומאו שנקראת "סטלאנטיס"- ששוכן בטיצ'י שבפולין.

המילאנו היא מכונית בעלת חשיבות אדירה לאלפא רומאו: זו המכונית הראשונה של היצרנית הספורטיבית שיש לה גרסה חשמלית ומידת ההצלחה שלה היא קריטית לאלפא רומאו אבל את האילטקים זה לא מעניין: בשבוע שעבר העניק שר התעשיה והמסחר האיטלקי אדולפו אורזו ראיון לתקשורת האיטלקית בו הוא תקף את אלפא רומאו בגלל השם. לטענת אורזו לא ייתכן שאלפא רומאו תקרא למכונית שלא מיוצרת באיטליה על שם עיר איטלקית.

לפי אורזו: "החוק קובע שאסור לתת על מוצר אינדיקציות שהוא איטלקי אם אינו איטלקי ובמסגרת זו לא ניתן לקרוא למכונית שאינה מיוצרת באיטליה מילאנו". אורזו לא סתם כועס: אלפא רומאו נחשבה בעבר ליצרנית שמעניקה פרנסה לתושבי איטליה. המפעלים של אלפא רומאו העסיקו אלפי איטלקים עם השנים והיצרנית אפילו הסכימה בשעתו להקים מפעל בדרום ארץ המגף כדי להעניק פרנסה לתושבי הדרום. אלפא-סוד מכונית שבשעתו אף שווקה בישראל.

 

אלפא רומאו איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד