כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחקר רשמי

האם פלאג אין הייבריד זה שקר?

מחקר חדש שנוגע להבדל בין פליטת הזיהום שמציגים יצרני הרכב ובין פליטת הזיהום בפועל, טוען שכל ההצהרות הסביבתיות הן מזויפות

האם פלאג אין הייבריד זה שקר?
רכב פלאג-אין הייבריד. פער גדול בין הצהרות הזיהום לפליטה בפועל צילום: אאודי

האם רכבי הפלאג אין הייבריד הם באמת רכבים נקיים? במהלך השנים האחרונות באירופה, בארצות הברית וגם בישראל יש סוג חדש של רכבים שנקראים "פלאג אין הייבריד", רכבים שמיועדים להשיג את הטוב שבכל העולמות: נקיים כמו חשמלי אבל עם טווח כמו של בנזין או דיזל.

עיקרון הפעולה של הרכבים האלה מעניין: מבחינה מכאנית הם דומים מאוד לרכב היברידי, כלומר יש להם מנוע בנזין או דיזל ומנוע עזר חשמלי, אבל הסוללה שלהם היא הרבה יותר גדולה מרכב היברידי ולכן אפשר לנסוע בהם עשרות קילומטרים על חשמל ולטעון אותן משקע חשמל, זאת בזמן שרכב היברידי יכול לנסוע לכל היותר קילומטר או שניים על חשמל.

רכבי הפלאג אין הייבריד נחשבים בתעשיית הרכב לפשרה הטובה ביותר למי שמחפש רכב חשמלי אבל מפחד מהטווח של החשמליות, כי אפשר לטעון את הרכב בלילה ולנסוע בו כל יום עשרות קילומטרים, כלומר אין שום בעיה למשל לנסוע בו כל בוקר מקצה של גוש דן לקצה השני, אבל מחקר חדש טוען שכל ההצהרות הסביבתיות הן מזויפות.

המחקר הוא מחקר רשמי של האיחוד האירופי והוא מתבסס על נתונים שהאיחוד אסף בשנת 2021 מ-600,000 מכוניות מסוגים שונים. המחקר עצמו נוגע להבדל בין פליטת הזיהום שמציגים יצרני הרכב ובין פליטת הזיהום בפועל והמכוניות שנבדקו בו הן בנזין, דיזל ופלאג אין הייבריד. הבעיה היא שבמכוניות הבנזין והדיזל החריגה היא יחסית לא גבוהה ממה שהיצרן מבטיח.

במכוניות הפלאג אין הייבריד יש הבדל של שמים וארץ. במכוניות הבנזין פליטת הזיהום הממוצעת היתה 145 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. שיעור הזיהום בפועל היה 180 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר.

במכוניות דיזל ממוצע הפליטה של פחמן דו חמצני של מכונית כפי שהוצהר על ידי היצרנים היה 153 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר ושיעור הפליטה בפועל היה 181 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. ובפלאג אין הייבריד לעומת זאת שיעור פליטת המזהמים שיצרני הרכב הצהירו עליו היה 40 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר.

שיעור הזיהום בפועל: 139 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. זינוק אדיר ביחס למה שהובטח. מה יוצר את הזינוק? העובדה שהנהגים כנראה פשוט לא ניצלו את היכולת החשמלית ולא נסעו הרבה במצב החשמלי, מה שעיוות את הנתונים. חבל.

פלאג אין הייבריד האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד