כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשרד מתריע

מרעננים את ההנחיות: הגעלת כלים רק במקום בטוח

מגעילים כלים לקראת החג? משרד האנרגיה מרענן את הנהלים וכללי הבטיחות להגעלת כלים לטובת הציבור | כל מה שחשוב לדעת בנוגע להתקנה בטוחה של המערכות ותפעולן בהגעלת כלים

מרעננים את ההנחיות: הגעלת כלים רק במקום בטוח
הגעלת כלים בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

משרד האנרגיה והתשתיות מתריע: הגעלת כלים באופן בטוח, לקראת חג הפסח שיחל בשבוע הבא, משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לרענן את הנהלים וכללי הבטיחות להגעלת כלים לטובת הציבור הדתי ברחבי הארץ.

מערכת הגעלת הכלים מתבססת על דוודי מים רותחים המחוממים באמצעות מבער של גז המחובר למכל גז בישול נייד. שימוש במערכת לא בטיחותית ואי עמידה בכללי בטיחות וזהירות עלולים להביא לפגיעה בנפש וברכוש ולכן, הפיץ המשרד לספקי הגז השונים הנחיות וכללים בנוגע להתקנה בטוחה של המערכות ותפעולן.

בין ההנחיות שמציג המשרד: התקנת המתקן באזור מאוורר כדי למנוע הצטברות אדי גפ"מ במקרה של דליפה, שמירה על מרחק בטיחותי של המכל ממקור האש, מניעת דליפה של גז, וכמובן, בדיקה מוסמכת של המתקן על ידי מתקין מוסמך בעל הרישיון.

כמדי שנה לפני חג הפסח מוקמות ברחבי הארץ מאות עמדות להגעלת כלים. במהלך פעולות אכיפה של משרד האנרגיה והתשתיות בשיתוף גורמי אכיפה של הרשויות המקומיות, התגלו בשנים האחרונות מספר מקרים לא מבוטל של עמדות לא חוקיות. חלקן הוקמו בתוך מבנים וחלקו פעלו באמצעות ציוד שאינו עומד בדרישות התקן ומסכן את שלום הציבור. במקרים אלה סגר אגף הפיקוח במשרד את העמדה, החרים את מכלי הגז וסילק את המפגע. בחלק מהאירועים אף נפתחה חקירה פלילית כנגד אותם מפעילים של העמדה.

במידה ומערכת הגעלת הכלים אושרה ונבדקה על ידי טכנאי גז מוסמך ובעל רישיון, ייתלה במקום שלט המציין זאת ועליו גם הוראות בטיחות.

משרד האנרגיה והתשתיות מדגיש כי יש לרכוש גז בישול אך ורק מספקי גז בישול מורשים ומבקש מהציבור לגלות ערנות ולדווח למשרד על פעילות בלתי חוקית של מכלי גז.

 

משרד האנרגיה והתשתיות הגעלת כלים ערב פסח הגעלת כלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד