כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לוקח קרדיט

לפיד: "מה שארה"ב עשתה הוא לעמוד בהסכם שחתמתי עם ביידן"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "כל מה שנשאר מ״מר בטחון״ זה עיי חורבות מבארי עד קרית שמונה, אלימות של טרוריסטים יהודים שיצאו משליטה, ואובדן גמור של ההרתעה הישראלית". לדבריו, "אם לא נזיז את הממשלה הזו בזמן, היא תביא עלינו חורבן. היא כבר מביאה. הגיע הזמן לבחירות, עכשיו"

לפיד: "מה שארה"ב עשתה הוא לעמוד בהסכם שחתמתי עם ביידן"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת הסיעה למתקפה האיראנית על ישראל ואמר: "אני רוצה לפתוח את ישיבת הסיעה בתודה, מפה, מכנסת ישראל לטייסי ומפקדי חיל האוויר הישראלי, ולמטריה הצבאית והאיסטרטגית שקיבלנו מהנשיא ביידן בשבת בלילה. הם הצילו את מדינת ישראל מאסון המוני נורא".

‎לפיד הוסיף: "מה שארצות הברית עשתה בלילה הזה, הוא לעמוד בהסכם. זה היה מימוש מעשי של "הצהרת ירושלים", שעליה חתמתי עם הנשיא ביידן ביולי 2022. בהצהרה הזו נאמר: "השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל מושתתת על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וידידות אמת... בין הערכים שהמדינות חולקות נכללת מחויבות בלתי מעורערת לדמוקרטיה, לשלטון החוק ולקריאה ל'תיקון עולם'". 

‎לארצות הברית ולישראל יש, "מחויבות לעבוד יחד עם שותפים אחרים כדי להתעמת עם התוקפנות והפעילויות מערערות היציבות של איראן, בין אם הן מקודמות ישירות ובין אם באמצעות שלוחים וארגוני טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

ההסכם הזה היה תלוי בחדר הקבינט הישראלי, לצד הסכמים היסטוריים קודמים. נתניהו הורה להוריד אותו מהקיר כשהוא חזר ללשכה. האמריקאים ידעו את זה, והם נעלבו, והם נעלבו בצדק. הם הבינו שלנתניהו אין "מחוייבות בלתי מעורערת", לא לדמוקרטיה ולא ליחסים איתם". 

‎לפיד תקף את הממשלה ואמר: "הממשלה הזה, ראש הממשלה הזה, הפכו לאיום קיומי על ישראל. הם ריסקו את ההרתעה הישראלית. אוייבינו מסתכלים על הממשלה והם מריחים חולשה ומרימים ראש. 

‎גם ידידינו מריחים אותה חולשה. הייתי בשבוע שעבר בוושינגטון, בפגישות עם כל צמרת הממשל. הם מזועזעים מהממשלה הזו: מחוסר האחריות, מחוסר המקצועיות, מהניהול הכושל, מכפיות הטובה".

‎לדבריו, "ממשלת נתניהו מחלישה את ישראל. זה לא חייב להיות ככה. ביום שהממשלה הזו תלך, מדינת ישראל תתחזק באופן משמעותי בכל הפרמטרים: בטחונית, מדינית וכלכלית. 

‎אני רוצה להזכיר לכל מי שפוחד משינוי בימים אלה: אנחנו יודעים לנהל מדינה. עשינו את זה הרבה יותר טוב מהם, ונעשה את זה הרבה יותר טוב מהם. אני לא חושב שיש למישהו ספק שננהל טוב יותר את היחסים עם האמריקאים. במקום להרוס נחזור לבנות איתם יחד ברית איזורית, שתתייצב מול האיום האיראני ותעצור את תוכנית הגרעין של טהרן. 

‎אני לא חושב שיש למישהו ספק שננהל טוב יותר את הכלכלה, מפני שננהל אותה לטובת מעמד הביניים, לטובת הציבור היצרני והעובד, לטובת המילואימניקים, ולא לטובת סקטורים ומגזרים וסחטנות פוליטית.

‎אני לא חושב שיש למישהו ספק שננהל טוב יותר את הבטחון, פשוט מפני שאי אפשר לנהל אותו גרוע יותר ממה שנתניהו מנהל אותו. האיש מוביל אותנו מאסון לאסון.

‎כל מה שנשאר מ״מר בטחון״ זה עיי חורבות מבארי עד קרית שמונה, אלימות של טרוריסטים יהודים שיצאו משליטה, ואובדן גמור של ההרתעה הישראלית. 

‎והכי נורא, אני לא חושב שנותר כבר למישהו ספק, שכל עוד הוא ראש הממשלה הוא ימשיך לעכב את עסקת חטופים. לא נחזיר את הבנים והבנות הביתה. הזמן עובר והם מתים. עשרות חטופים כבר מתו בשבי כי הממשלה לא עשתה עסקה בזמן.

‎הבעיה שלנו היא איראן, אבל הבעיה שלנו היא גם כאן. אם לא נזיז את הממשלה הזו בזמן, היא תביא עלינו חורבן. היא כבר מביאה. הגיע הזמן לבחירות, עכשיו".

מהליכוד נמסר בתגובה ללפיד: לפיד שחתם על הסכם כניעה מביש עם חיבאללה והעדיף להישאר השבוע בחו״ל בזמן שישראל הותקפה, הוא לא האיש להטיף. ראש הממשלה נתניהו זיהה את האיום האיראני כבר לפני עשרות שנים ומאז מוביל את המערכה העולמית נגדה, בכדי למנוע ממנה נשק גרעיני שהיה מהווה סכנה קיומית לישראל.

יאיר לפיד ישיבת סיעה איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד