כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תמיכה לא צפויה

הקולות הערביים שתוקפים את איראן אחרי המתקפה

המתקפה האיראנית על ישראל סוכלה כמעט במלואה, גם בעזרת מדינות ערביות, וקולות שתומכים בישראל בעקבות המתקפה של איראן נשמעו מערב הסעודית ועד סוריה

הקולות הערביים שתוקפים את איראן אחרי המתקפה
היירוט מעל הר הבית צילום: צילום מסך

קולותיהם של תושבים במדינות ערביות שהסתייגו מהתקיפה האיראנית הובאו היום (שני) ברשת ב. זאת לאחר ביקורת איראנית כלפי אותן מדינות ערביות שסייעו לישראל במתקפת הכטב"מים והטילים של איראן לעבר ישראל ביום שבת שסוכלה כמעט באופן מלא, גם בעזרת אותן מדינות ערביות בראשות קואליציה שהובילה ארצות הברית.

סולטאן, תושב ריאד שבערב הסעודית אמר לרועי קייס בכאן חדשות: "הביקורת על המדינות הערביות שהשתתפו בבלימת התקיפה מגיעה רק מאיראן והזנבות שלה. בעוד שהשאר מבינים שלסעודיה ולירדן יש זכות לגיטימית להגן את המרחב האווירי שלה".

בשיחה סולטאן אף הודה לישראל על כך שסיכלה את המתקפה האיראנית שגם נצפתה מעל כיפת הסלע באזור הבית. לדבריו של סולטאן, ישראל יצאה עם ידה על העליונה בסיום המתקפה האיראנית.

עוד הוסיף סולטאן כי: "ישראל נחלה ניצחון מזהיר למרות שטחה הקטן יחסית, בעוד שאיראן הובכה במישור הצבאי ונחלה כישלון חרוץ. המסר שלי לישראל הוא שתמשיכו להגן על עצמכם, שאלוהים יברך את המאמצים שלכם ושהוא ישמור עליכם".

בנוסף, דווח כי במעוזי השליטה של מתנגדי משטר אסד בצפון מערב סוריה שבעבר חווה תקיפות איראניות שניסו לדכא את ההתקוממות נגד השליט הסורי, הביעו תקווה שהמתקפה האיראנית לא תגרום לישראל לחדול ממאמציה לפגוע באיראן.

טארק אל-עוכאלה איש אופוזיציה בצפון מערב סוריה אמר לרועי קייס: "אנחנו באידליב, צפון מערב סוריה, מגנים את ההפצצה האיראנית האכזרית נגד ישראל. מאחלים כל טוב לעם בישראל ואנחנו מקווים שישראל תמשיך להפציץ את האתרים של איראן בסוריה ושהיא תגרש אותה משם".

השאלה הגדולה היא האם הקולות האלה ששידרנו ושיתוף הפעולה חסר התקדים בין ישראל למדינות האזור נגד המתקפה האיראנית הם אירוע חולף או אירוע שיכול לשנות את פני המזרח התיכון.

המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל איראן הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד