כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אם יתמוך בישראל

דרשוביץ' נגד טראמפ: "אולי אצביע לביידן, זה לא אומר שאני יהודי משוגע"

המשפטן האמריקני-יהודי אלן דרשוביץ' התייחס לדבריו של הנשיא לשעבר טראמפ לפיהם יהודי שיצביע לביידן הוא "משוגע", ואמר: "יכול להיות שאצביע לביידן, אם הוא רוצה - אז שיקרא לי משוגע"

דרשוביץ' נגד טראמפ: "אולי אצביע לביידן, זה לא אומר שאני יהודי משוגע"
אלן דרשוביץ צילום: מתוך פייסבוק

פרופ' אלן דרשוביץ, משפטן יהודי אמריקני מוכר, אמר בריאיון ל"ווינט" כי הוא עשוי להצביע לנשיא המכהן ביידן בבחירות הקרובות - אם זה ימשיך בתמיכתו בישראל. 

על הנשיא לשעבר טראמפ אמר: "יכול להיות שאצביע לביידן, אם הוא רוצה - אז שיקרא לי משוגע". דברים אלו נאמרו לאחר שטראמפ טען כי יהודי שיצביע לביידן הוא "משוגע". 

דרשוביץ' אמר בריאיון: "איראן הכריזה מלחמה על ישראל רשמית, זכותה של ישראל להגיב באופן לא פרופורציונאלי כדי להשמיד את מתקני הגרעין של איראן. ישראל חופשית לפעול, כמו שב-1990 איראן תקפה את שגרירות ישראל והרגה 23. טהרן לא יכולה לומר שישראל פעלה באופן לא ראוי כשתקפה את הבניין ששימש את הקצינים מאיראן". 

כשנשאל האם ארה"ב עושה מספיק עבור ישראל השיב: "לא. הם עשו עבודה טובה שלשום בלילה, אבל מה שצריך בסופו של דבר זו תמיכה של ארה"ב בסוג של שינוי משטר ובהשמדת הארסנל הגרעיני של איראן. רק תחשבו מה היה קורה אם איראן כבר הייתה מגובה גרעינית, וזה הולך לקרות. העזרה של המדינות לישראל הייתה טובה, אבל זה לא ישנה את המציאות בשטח. איראן עדיין דבקה במטרתה להשמיד את ישראל".

על הלחץ של ביידן על ישראל להימנע מתגובה אמר: "הוא טועה. נתניהו אולי יהיה חייב להקשיב לו, כי ארה"ב מסוגלת להקים קואליציה לעזור לישראל, אבל הוא עדיין טועה. בסוף העולם יכיר בכך שזה כישלון מסוכן לתת למשטר האיראני להמשיך להתקיים. ב-1945 בריטניה וצרפת יכלו להשמיד את המשטר הנאצי. הם נכשלו, וזה הביא לאובדן של 50 מיליון איש. יש כאן הזדמנות, המתקפה הכושלת מספקת הצדקה חוקית ומוסרית לשינוי השלטון באיראן. בלעדיו, לא יהיה שלום במזרח התיכון".

דרשוביץ' אמר: "אין לי הנחה מוקדמת או העדפה לדמוקרטים, אבל אם ביידן תומך בישראל וממשיך לעשות את מה שהוא עשה כשהמתקפה מאיראן החלה, אני אתמוך בו. אני לא מסכים עם המדיניות שלו בעזה, אבל אתמוך בו, ואני לא מחשיב את עצמי כאמריקני-יהודי משוגע. אני תומך גדול של אמריקה".

אלן דרשוביץ דונלד טראמפ ג'ו ביידן המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד