כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השרשרת מגיעה לשיאה

מרגש: היתומה הרביעית מתחתנת היום

המצב היה קטסטרופלי, ארבעה רווקות מבוגרות התייתמו מאימן ונותרו אבודות ומרוסקות • אחת התארסה ואחריה אחת נוספת, ועוד לפני שהשניה הספיקה להחתן כבר התארסה השלישית... • היום השרשרת מגיעה לשיאה כשהיתומה הרביעית מתחתנת בשעה טובה • הבעיה... האב האלמן לא מצליח לממן את כל החתונות התכופות הללו, הכלה חייבת את העזרה של כולנו

מרגש: היתומה הרביעית מתחתנת היום
הזמנה לחתונה צילום: קופת העיר

התרגשות עצומה בביתה של המשפחה הירושלמית, שמשלימה היום את הפרק החשוב של השאת הבנות שנותרו יתומות לאחר פטירת האם. 

לשמח כלה יתומה ביום חתונתה הקליקו כאן>>>

מדובר במשפחה שסבלה ממצוקה כלכלית עוד קודם לכן, ועיקר העול היה מונח על כתפי האם שהיתה עמוד התווך של הבית, בזמן שאת בעלה היא שלחה לכולל לעסוק בתורה ולשקוד על לימודה יומם ולילה. 

פטירתה של האם הנחיתה מכה אנושה על המשפחה. ארבע בנות בוגרות, שנותרו מיותמות ואבודות. האב לא ידע את נפשו מרוב צער, הכאב היה נורא והיום, העוני והמחסור היו גדולים לא פחות. 

אבל הקב"ה אבי יתומים, ראה בצערם ושלח להם ישועה: שרשרת של שמחות החלה לפקוד את ביתם, הבנות התארסו בזו אחר זו ובשעה טובה, הערב תתקיים חתונתה של הבת הרביעית והאחרונה. 
"האם הצדקנית עלתה לשמי מרום, וככל הנראה פעלה ישועה גדולה עבור בנותיה", אומרים מכרים של המשפחה. 

שלו החתונות שכבר התקיימו , וכך גם זו שתהיה היום בעז"ה, צנועות מאוד, המינימום ההכרחי, הצלם הכי זול, התזמורת הכי פשוטה, אוכל מקייטרינג של חסד, ואולם אירועים צנוע במיוחד. הם לא התברכו בכסף ולא מנסים להרשים את האורחים שלהם עם מה שאין להם. אבל הם כן התברכו במעלות אחרות, מידות טובות, יראת שמים טהורה, ענוות חן הנסוכה על פניהן של ארבעת היתומות.

האב, אברך תלמיד חכם מופלג, כל כך מאושר. הבת הרביעית מתחתנת. הוא אומנם נשאר לבד בבית אחרי שכל הגוזלים כבר פרחו מהקן, והוא נשאר אלמן בודד, אבל השמחה גדולה מאוד.

עם זאת, העול הכספי מעיק עליו מאוד. הוא מעולם לא היה עשיר. כשרעייתו היתה בחיים היא היתה המפרנסת העיקרית מעבודתה כגננת. הבנות גם הן עבדו והרוויחו וסייעו לכלכלת הבית, אבל בסופו של דבר זה הספיק למינימום ההכרח, והאמת? הוא מעולם לא ביקש יותר מזה.אבל עכשיו, כשהוא חיתן שלוש בנות בתוך תקופה של כשנה, ובעוד שבועות אחדים הוא מחתן בת רביעית, הוא מרגיש שבאו מים עד נפש. אין מנוס, אין ברירה ואין שום עצה אחרת, הוא נאלץ לבקש עזרה.

זאת ההזדמנות שלנו לתמוך באברך תלמיד חכם, לקחת חלק במצוות הכנסת כלות יתומות, לא אחת ולא שתיים, ארבע כלות יתומות שהחתונות שלהן טרם כוסו מבחינה כספית, ויש צורך לעזור.

אשרי מי שיזכה לעזור ולסייע, על אנשים כאלו אמרו חז"ל את הפסוק 'חכם לב ייקח מצוות'. וזו מצווה לחכמים בלבד!

לשמח כלה יתומה ביום חתונתה הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר 4 יתומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד