כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתקפה על ביידן

ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת: הרתעה כושלת של ארה"ב

ההרתעה האמריקנית נכשלת שוב. טהראן מראה שהיא מוכנה להגדיל את הסיכון בזמן שביידן מנסה לרסן את ישראל

ה'וול סטריט ג'ורנל' במאמר מערכת: הרתעה כושלת של ארה"ב
מצעד צבאי בטהראן, איראן צילום: שאטרסטוק

מתקפת המל"טים והטילים של איראן על ישראל במוצאי שבת היא מעשה גלוי של תוקפנות, אבל זו לא ההתחלה של הסכסוך הזה. זוהי הסלמה של המלחמה שאיראן מנהלת נגד ישראל במשך חודשים באמצעות שלוחיה במזרח התיכון. ההבדל כעת הוא שהפנים האימפריאליסטיות של איראן נמצאות גלויות ולא בצללים, וזה אמור לשנות את החישובים בוושינגטון במיוחד.

התקיפה של ישראל ב-1 באפריל נגד גנרלים של משמרות המהפכה בסוריה, בתגובה להתקפות הפרוקסי של איראן נגד ישראל, הייתה ככל הנראה יותר ממה שהאייתוללות יכלו לסבול. מתקפת סוף השבוע היא סוף סוף אמת בפרסום, וזה סימן מבשר רעות שאיראן מוכנה לקחת סיכונים חדשים.

זה צריך גם להבהיר למנהיגי המערב לגבי כוונותיה המרושעות של איראן. אלפי אזרחים אמריקאים חיים בישראל ויכלו להיפגע. ההפצצות של איראן לא היתה מוגבלות למטרות צבאיות, בניגוד לתקיפה המדויקת של ישראל שהרגה את הגנרלים של משמרות המהפכה.

העובדה שרוב המל"טים והטילים יורטו היא הקלה, אבל היא לא מרגיעה מפני התקפות עתידיות. ההגנה האווירית הישראלית זכתה להצלחה מרהיבה, בסיוע ארה"ב, בריטניה, ירדן ואולי אחרים. אבל מה יקרה אם המתקפה הבאה תגיע בבת אחת מחיזבאללה בלבנון וסוריה וגם מאיראן?

ה'וול סטריט ג'ורנל' באמר חריף נגד הנשיא ביידן. "זהו מקרה נוסף של הרתעה כושלת של ארה"ב. הנשיא ביידן הזהיר את איראן שלא לתקוף לאחר שהמודיעין האמריקני זיהה סימני הכנה לכך בטהראן. "אל תעשו" אמר ביידן. אבל כמו עם ולדימיר פוטין באוקראינה, איראן המשיכה בכל מקרה, ללא ספק בטוחה שביידן לא יגיב צבאית. המסר העיקרי שלו לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בשבת היה לא להגיב בחזרה.

התיאוריות של הבית הלבן אינן פועלות נגד משטר שחושב שנשיא ארה"ב חושש מהסלמה יותר מאשר איראן. האיפוק של ארה"ב מאז הטבח ב-7 באוקטובר עודד את טהראן לראות עם כמה עוד היא יכולה ללכת רחוק.

המתקפה על ישראל גם מדגישה את כישלון המדיניות האיראנית של ביידן. הוא ניסה לרכך את האיראנים על ידי הקלת הסנקציות, שחרור כספים מוקפאים של מיליארדים, וניסה לנהל משא ומתן מחדש על הסכם הגרעין מ-2015. איראן גייסה את הנציגים שלה נגד ישראל, כוחות ארה"ב בסוריה ועיראק וספינות מסחריות בים האדום פעלו.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין: "תארו לעצמכם איך איראן הייתה מתנהגת אם היא היתה עם נשק גרעיני. טהראן חמושה בנשק גרעיני תהיה פחות מרוסנת במלחמות הפרוקסי והטרור שלה. זהו גם משטר משיחי הנחוש להפיץ את המהפכה השיעית. משטר כזה עשוי לנסות להשמיד את ישראל.

"ישראל לא צריכה לחכות הגנתית עד שאיראן תחליט לתקוף שוב. ישראל צדקת לתקוף את נכסיה של איראן, כולל מטרות צבאיות באיראן" כותבים עורכי העיתון.

"אבל הסיכונים לישראל ניכרים ללא תמיכת ארה"ב, במיוחד ללא פצצות בונקר לתקיפת אתרים תת-קרקעיים שבהם מאוחסן אורניום מועשר. המשמעות היא שאיראן שוב שולטת מתי וכיצד להסלים.

סביר להניח שהאיומים הדמוקרטיים הקולניים נגד ישראל העניקו לאיראן יותר ביטחון שהיא תוכל לתקוף ללא השלכות. איום למנוע שליחת נשק לישראל היא בגידה ותזמין עוד הסלמה איראנית.

לסיום נאמר, כי מנהיגים בשתי המפלגות צריכים גם להתחיל לספר את האמת לאמריקאים על העולם החדש של האיומים הגלובליים. רוסיה, סין, איראן וצפון קוריאה עובדות יחד. זה לא ישתנה בצורה קסומה אם טראמפ ינצח. ארה"ב זקוקה לתוכנית דחופה כדי להחזיר את ההרתעה. המתקפה בשבת לא היתה האחרונה נגד בעלות בריתנו או מולדת ארה"ב.

המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל הנשיא ביידן איראן וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד