כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רוצה להישאר בשלטון"

בכיר אמריקני: "אף אחד לא רוצה שהמצב יצא משליטה, מלבד נתניהו"

פקידים רבים בממשל ביידן חושדים שנתניהו רוצה לשמור את ישראל בתוך המלחמה משום שברצונו להישאר בשלטון. בכיר אמריקני: "אף אחד, מלבד ביבי אולי, לא רוצה שהמצב יצא משליטה"

בכיר אמריקני: "אף אחד לא רוצה שהמצב יצא משליטה, מלבד נתניהו"
במסיבת עיתונאים בקריה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

פקידים רבים בממשל ביידן חושדים שנתניהו רוצה לשמור על ישראל במצב מלחמה כדי להאריך את שהותו בשלטון. "אף אחד מלבד ביבי אולי לא רוצה שהמצב יצא משליטה", אמר בכיר אמריקני.

יחד עם זאת, גורמים רשמיים בארה"ב מצפים לכך שישראל תגיב בצורה מסוימת למתקפה האיראנית בשבת, אך בכל זאת מקווים שישכנעו את ישראל לבחור בתגובה מוגבלת, כך דווח ב"פוליטיקו". 

"אנחנו ממליצים להם לקחת נשימה לפני שיגיבו", אמר פקיד אמריקני. "זה צריך להיות פרופורציונלי ולהביא לסיומו של הסבב הזה". 

גורם אמריקני נוסף אמר: "התוכנית הייתה תמיד לעזור להם להגן על עצמם עד המקסימום כדי להגביל את הנזק, כך שהם לא ירגישו שהם מוכחרים להגיב תגובה מוחצת נוספת". 

בממשל ביידן ציינו כי המתקפה של איראן סוכלה במידה רבה באמצעות שילוב של הגנה אווירית של ארה"ב וישראל שהיקפה העצום נראה חסר תקדים. "הגנה מתואמת כזו הוכיחה שישראל לא הייתה מבודדת בזירה העולמית, ושאיראן לא יכולה לפרוץ את ההגנות שלה", טענו.

פקיד אמריקני נוסף טען שישראל צריכה להגדיר את ההפלה של כמעט כל 300 הטילים והמל"טים ששוגרו כ'ניצחון עבורם ותבוסה לאיראן". לטענו, זה לבדו יכול לשלול את הצורך בהתקפת תגמול.

 

ארה"ב ממשל ביידן בנימין נתניהו המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד