כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רחוקה מהשמדת ישראל"

בכירים צבאיים על התקיפה: "איראן יצאה ממנה חלשה יותר"

לפי מקורות במשטר, איראן תכננה את התקיפות במטרה ליצור הרתעה אך להימנע ממלחמה. "מעיד על כך שאיראן יצאה ממנה חלשה יותר"

בכירים צבאיים על התקיפה: "איראן יצאה ממנה חלשה יותר"
בסיס טילים חדש במפרץ הפרסי צילום: משמרות המהפכה האיראנית

איראן תכננה את התקיפות באופן שישגר אזהרה לישראל וכך תיצור הרתעה - אך תמנע מלחמה, כך לדברי שניים מחברי משמרות המהפכה האסלאמית, שדיברו בעילום שם עם ה'ניו יורק טיימס'. שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אמר כי איראן נתנה למדינות באזור התרעה של כ-72 שעות מראש.

יעקב נגל, לשעבר היועץ לביטחון לאומי של ישראל, דחה בתוקף את הרעיון שאיראן לא ביקשה לגרום נזק למטרות בישראל. "לאיים זה כשאתה יורה שלוש או ארבע רקטות, לא 320 מל"טים וטילים", הסביר. "הם ירו את כל הסוגים שבארסנל שלהם".

גנרל קנת' מקנזי ג'וניור, מפקד לשעבר של פיקוד מרכז, אמר אמש לרשת CBS כי ישראל הראתה שהיא יכולה להגן על המרחב האווירי שלה. "אז אני חושב שישראל עכשיו הרבה יותר חזקה ממה שהיא הייתה אתמול", אמר.

בחדרי חרדיםסיכום המתקפה האיראניתצילום: בחדרי חרדים

"על פני השטח, זה מעיד על כך שאיראן יצאה מהתקיפה חלשה יותר והראתה שיש לה עוד דרך ארוכה לעבור עד שתוכל להגשים את הקריאות התכופות של מנהיגיה להשמדת ישראל", הוסיף.

איראן הוכיחה שנשק שנורה משטחה יכול להגיע לישראל, ולאויב עם שאיפות גרעיניות מוכחות, היכולת הזו צריכה להדאיג את האסטרטגים הצבאיים הישראלים, אמר גנרל ווטל, מפקד פיקוד מרכז מ-2016 עד 2019 בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

"הם יכולים לשגר טילים שיכולים להגיע לישראל, למרות שהם הופלו מחוץ למרחב האווירי הישראלי", אמר. "זה מדאיג, במיוחד עבור מדינה שרודפת אחרי יכולת נשק גרעיני".

המתקפה האיראנית על ישראל איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד