כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המתקפה נגד ישראל

"הציבור באיראן חושש וגם שמח - הם אומרים לפגוע במשטר"

כיצד הגיבו בעם האיראני למתקפה נגד ישראל שנתקלה בהגנה מפוארת? • בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, על הלך הרוח במדינה

"הציבור באיראן חושש וגם שמח - הם אומרים לפגוע במשטר"
טהרן, איראן צילום: שאטרסטוק

אתמול (ראשון) בחר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי להתייחס בעברית למתקפה האיראנית נגד ישראל ואמר: "אל־קודס הקדושה תהיה בידי המוסלמים, והעולם המוסלמי יחגוג שחרור פלסטין". כיצד הגיבו באיראן למתרחש בישראל לפני קצת יותר מ־24 שעות? בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, פרש את משנתו לאודי סגל וענת דוידוס ברדיו 103.

"צריך להפריד בין הצד של הציבור לצד של המשטר, אבל בין לבין אנחנו רואים גמגום של המשטר", אמר סבטי. "שר החוץ האיראני יצא אתמול ואמר שהם הודיעו על התקיפה שלושה ימים לפני לשכנותיה של איראן. ידענו על התקיפה, אפשר להגיד. מבחינת הציבור, הרבה אנשים שמים לב לעניין של הכוונה או התוצאה. הרבה אנשים שואלים אתמול וגם הבוקר 'כל כך הרבה טילים ושום דבר לא פגע?'. המשטר האיראני הוא משטר כושל - אנחנו ניפחנו את המפלצת והדחליל הזה לממדים שבאמת גורמים להם לחשוב שהם מוצלחים, זו הבעיה".

כמו כן, כאשר נשאל אם האיראנים חוששים מתגובת ישראל, הדגיש סבטי כי "השיח שיש שם מחזיר אותי לילדות שלי שם, היינו עומדים בתורים בשביל סוללות לפנסים. זה אפילו עצוב שהאיראנים לא מתקדמים עד עכשיו. הציבור קצת חושש, קצת הרבה חושש וגם קצת שמח. הוא חושב שאם ישראל תבוא ותגיב, ותגיב בעוצמה, הם אומרים 'תפגעו קשות במשטר, זו ההזדמנות של שני הצדדים'".

"הם ממש צודקים, אם ישראל מנצלת את ההזדמנות, אם נכנסים לעניין של החלשת המשטר באופן טוטאלי - אנחנו נפטרים מכל המילציות, השלוחים, בבת אחת", הכריז.

עריכה: שני רומנו

המתקפה האיראנית על ישראל טהראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד