כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברית גורל

נשיא המדינה בטקס לשלושת החטופים שנהרגו בשוגג: "ישראלים אמיצי לב"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס לשלושת הישראלים שנהרגו בשוגג על ידי חייל צה"ל בעזה: "הברית בין המדינה ואזרחיה מחייבת אותנו לפעול בכל דרך, ביצירתיות, בנחישות ובאומץ, להשיב את הבנות והבנים הביתה"

נשיא המדינה בטקס לשלושת החטופים שנהרגו בשוגג: "ישראלים אמיצי לב"
הנשיא יצחק הרצוג צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בטקס ההוקרה לשלושת החטופים שנפלו באופן טרגי בקרב ברצועת עזה: "רעות שכזאת לעולם לא תתן את לבנו לשכח. אהבה מקדשת בדם את תשובי בינינו לפרח". מילותיו הנוקבות, הכואבות, של חיים גורי – הלוחם והמשורר של דור התקומה – חוזרות על עצמן בראשי, שוב ושוב ושוב, כשאנו מתכנסים כאן היום כדי להוקיר ביחד את גבורתם של יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז זכרם לברכה.
 
שלושה ישראלים אמיצי לב, שברית גורל נכרתה ביניהם, עת נפלו מאש כוחותינו כשניסו להציל את עצמם מידם הרצחנית של שוביהם. בנחישות, בתושייה, ובערבות הדדית יוצאת דופן הם יצאו למסע הצלה וחילוץ-עצמי הרואי מגיא צלמוות כנגד כל הסיכויים; מסע שנגמר באופן טרגי ואיום כל כך עם מותם בשדה הקרב. "אהבה מקודשת בדם".
 
"הסיפור הבלתי יאמן הזה, וסופו הנורא, פילחו את לב כולנו. הכאב, המתסכל, מלא היגון, על מה שהיה עשוי להיות, על התפנית המרה כל כך, על התקוות שנגוזו, צרב את הנשמה והלב של אומה שלמה – באותו ערב שישי קשה מנשוא. מראה המילה "הצילו" הכתובה בשאריות אוכל, בשאריות כוח, ומשמע הצעקה "חטופים" – עדיין מהדהדים בנו, כזעקות של עם שלם שפקד אותו אסון נורא. הסיפור של שלושת הגיבורים הוא בראש ובראשונה סיפור של גבורה עילאית. ולפני הכול - סיפור מפעים על רוח האדם.
 
הרעות והכאב שחוו על בשרם – סאמר, אלון ויותם - הולידו בהם גבורה מיוחדת, מפעימה, גבורה השמורה ליחידי סגולה. גבורה שחשתי צורך וחובה עמוקה לציין, לכבד ולהוקיר – בשם העם כולו. שלושה ישראלים שלא נולדו לאותו אורח חיים; אשר הרוע הצרוף של חמאס כרך אותם יחד, בעיוורון רצחני, לחלוק גורל אחד; וכך הם גם בחרו להילחם בו יחד, לקום מעפר ולדבוק בכל כוחם בחיים, כאיש אחד בלב אחד".
 
בנות ובני משפחות שמריז, טלאלקה וחיים האהובים: עברתם טלטלות נפש עזות כל כך עברתם לילות ארוכים של חרדה ושל דאגה לשלומם של הבנים, ימים חסרי נשימה, מלאי תפילה ותקווה. ואחריהם ימי שבר ומשבר, זעזוע ואבל נורא כשנודע דבר אסון מותם, כשנגוזו התקוות לשוב ולראותם. צריך תעצומות נפש אדירות כדי לעבור את כל זה. מול ההתמודדות שלכם, האמיצה כל כך, ברור לכולנו מהיכן קיבלו יותם, אלון וסאמר, את גבורתם הבלתי נתפסת, ומהיכן ינקו כוח".
 
הנשיא המשיך: "אני כולי תקווה ותפילה, כי בתוך הכאב הזה, רוח הרעות והגבורה שגילו אלון, סאמר ויותם תבטיח גם לכם, שעוד יבואו ימים של אור וחסד. אנחנו כולנו שואבים תקווה מיופים ומעוז רוחם , ואני מתפלל, ומאחל, ומאמין – ואפילו בטוח: שעוד תזכו למזור ואפילו לשמחה כאן בארץ האהובה שלנו. במעמד החשוב הזה אנו מבקשים לאמץ אל ליבנו את כל משפחות החטופות והחטופים שנמצאות כבר חצי שנה בסיוט מתמשך ומטלטל, ולזעוק את זעקתן! הלב של מדינה שלמה פועם בעזה כבר חצי שנה, ואנחנו לא שוכחים לרגע – לרגע! - לא את המשפחות ולא את החטופים. הברית בין המדינה ואזרחיה מחייבת אותנו לפעול בכל דרך, ביצירתיות, בנחישות ובאומץ, להשיב את הבנות והבנים הביתה".
 
"בתוך ומתוך השבר הזה, ובימים מתוחים ומאתגרים ביותר מבחינה ביטחונית, אני מבקש לחזק ולחבק את צה"ל, שב"כ וכלל כוחות הביטחון - טובי בנותינו ובנינו – בסדיר ובמילואים הנלחמים בשדה קרב מורכב וקשה ביותר. אני יודע מהמון שיחות עם הלוחמים כי הם נושאים על לוח ליבם את הציווי – "להחזיר את החטופים הביתה".
 
לסיום אמר: משפחות אהובות ויקרות, בתעודת ההוקרה שאני – כנשיא מדינת ישראל – מעניק לכן היום, כתוב כך: "מדינת ישראל מביעה בזאת את הוקרתה והערכתה העמוקה לגבורתם של יותם, סאמר ואלון, אשר כל אחד מהם, בעוז רוח וערבות הדדית עילאית פעל לחלץ מיד זדים את עצמו ואת אחיו לצרה ולשביה, ונפל תוך חירוף נפש בליבו של שדה הקרב. נחקוק על לוח ליבנו לעד את היוזמה, הנחישות ויצר החיוּת המפעם אותם גילו בקו התפר הדק, הכואב והמטלטל בין צרה לרווחה, בין אפלה לאורה, בין שעבוד לגאולה". יהי זכרם של סאמר, אלון ויותם חקוק בלב ישראל לדור דור, וצרור בצרור החיים לעד. ולמשפחת טלאלקה אני אומר: רחימא אללה סאמר ואסקנאהו פסיח ג׳נאתיהי ואלהמקום אלסבר ואלסלואן".

 
הנשיא הרצוג חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד