כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתיחות לשיא

דיווח: ישראל דחתה את הפעולה ברפיח - צופים תקיפה נגד איראן היום

גורמים רשמיים אמריקאים ומערביים צופים שישראל תגיב בקרוב למתקפת הענק האיראנית בשבת. לפי אותם גורמים הצפי כי התגובה הישראלית תגיע עוד היום. ב-CNN דווח כי בשל הכוונה לתקוף באיראן ישראל דחתה את המבצע ברפיח

דיווח: ישראל דחתה את הפעולה ברפיח - צופים תקיפה נגד איראן היום
מטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

גורמים רשמיים אמריקאים ומערביים צופים כי ישראל תגיב כבר בשעות הקרובות לתקיפה האיראנית בשבת האחרונה. כך לפי גורמים רשמיים ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. הגורמים הרשמיים ציינו כי הם מקווים ששתי המדינות יצליחו לצאת עם תחושת ניצחון, שתמנע הסלמה.

עוד דווח, כי הנשיא ביידן לוחץ על ישראל לנקוט משנה זהירות בכל תגובה למתקפה חסרת התקדים של איראן, ולחץ על בעלי ברית לפתוח חזית דיפלומטית מאוחדת בניסיון לעצור מלחמה כוללת שתבעיר את המזרח התיכון ותסבך את ארה"ב.

לפי הדיווח בחדשות 12, כמה מדרגות תגובה עלו על שולחן הדרג המדיני ביממה האחרונה, ברמות תגובות שונות. חלק מהתגובות מינוריות וחלק עצימות יותר. חלק מהתגובות הן כאלו שאפשר להוציא לפועל באופן מידי. המטרה של ישראל היא להכאיב לאיראן אבל לא לגרום למלחמה כוללת. בנוסף ישראל רוצה לצאת לפעולה שמתואמת עם האמריקנים.

כזכור טהראן שיגרה את אחת ההתקפות האוויריות המשולבות הגדולות ביותר בהיסטוריה האחרונה עם יותר מ-300 מל"טים וטילים לעבר ישראל כנקמה על חיסול בכיריה בסוריה.

על רקע הדברים הללו, רשת CNN מדווחת כי ישראל היתה אמורה לפתוח במתקפה קרקעית ברפיח השבוע, אך עיכבה את התוכניות ברקע בחינת התגובה למתקפה של איראן.

לפי אותו דיווח, חיל האוויר הישראלי תכנן להטיל עלונים על חלקים ברפיח (כדי להזהיר תושבים). בכיר ישראלי אמר כי ישראל נותרה נחושה לבצע מתקפה קרקעית בעיר הדרומית, אם כי העיתוי של פינוי אזרחים והמתקפה הקרקעית הקרובה עדיין לא ברור כרגע.

עתיד המלחמה בעזה והמתקפה הקרקעית המתקרבת ברפיח מביאים בחשבון גם את הדיון בקבינט המלחמה על פוטנציאל תגובה למתקפה של איראן.

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, חזר הבוקר על כך שהנשיא ג'ו ביידן מתמקד במניעת ההתקפה של איראן נגד ישראל מלהגיע לסכסוך אזורי רחב יותר.

קבינט המלחמה בישראל עם חילוקי דעות על איך ומתי להגיב למתקפה של איראן בסוף השבוע, כך אמרו ל-CNN שני גורמים ישראלים הבקיאים בדיונים.

 
המתקפה האיראנית על ישראל איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד