כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האסון בהוסטל

השכן משחזר: "ראיתי אדם שמרוב אש הוא צמוד לסורגים"

יממה לאחר אסון השריפה בדירת 'עלי שיח' בה נספו שני נערים חרדים, שכנם המוסלמי שזינק לתוך הדירה הבוערת והצליח להציל חיים, משחזר את רגעי הדרמה והמראות הקשים שעדיין חולפים לו מול העיניים

השכן משחזר: "ראיתי אדם שמרוב אש הוא צמוד לסורגים"
זירת השריפה בעלי שיח צילום: דוברות המשטרה

תיעוד חדש שחושף העיתונאי יוסי אלי ב'חדשות 13', ממחיש את רגעי הדרמה בבוקר יום ראשון, עת עלתה בלהבות דירה של נערים בעלי צרכים מיוחדים המתחכנים במוסד 'עלי שיח'. 

לצד זאת חושף יוסי אלי ראיון עם ראסם אסקר, מוסלמי שמתגורר בשכונת פסגת זאב, שראה מחלון ביתו איך נשרפים בחיים נערים יהודים בעלי מוגבלויות במלכודת אש. הוא לא חשב פעמיים, לקח את בנו, נכנס לתופת ולפני שהכבאים הגיעו עשה הכל כדי לפתוח את הדלת.

אלי מציין כי באמצעות הקרבה זו הוא הצליח להציל את שאר הנערים בעלי מוגבלויות שהיו במצוקה, אחרי שלקח דיסק חיתוך מהכבאים ופתח את המקום.

בתיעוד ניתן לשמוע כיצד אחותו חוששת לחייו, מפצירה בו להיזהר ולרדת משם, ראסם לא הקשיב, הוא ובנו נפצעו ומתאוששים כעת בבית החולים.

בשריפה הקשה נספו שני נערים: דוד רבינוביץ ודניאל הררי זכרונם לברכה, שנלכדו במלכודת מוות.

אסקר משחזר ומספר ליוסי אלי ב'חדשות 13': "שמעתי צעקות, הסתכלתי ,ראיתי עשן, ישר רצתי למקום ניסיתי לפרוץ דלתותף להכנס, הדלתות היו סגורות טוב, טיפסתי למרפסת לקומה השנייה, היה קשה לטפס, דרך סורגים, דרך סככה, ועוד גגון קטן".

"הגעתי למעלה, ניסתי לפרוץ, ראיתי אדם שמרוב אש הוא צמוד לסורגים, ככה כואב לי הלב עליו, עד עכשיו המבט שלו הוא בעיניים שלי. בסוף הצלחתי לעקור את הסורגים, ניסיתי לעקור דלת, עקמתי אותה אבל לא הצלחתי לפתוח כי היו מאחוריה אנשים.

"ברוך השם אני הצלחתי להוציא בן אדם וזה לא משנה אם זה יהודי, בן אדם זה בן אדם. שמעתי צרחות של בן אדם, הוא שכן. דווקא האדם שהצלתי היה האחראי עליהם", מסכם השכן. 

ראסם אסקר שריפה בהוסטל עלי שיח שריפה קטלנית פסגת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד