כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תשלם ביוקר?

חיל האוויר נערך לתקוף את איראן: "הוחלט להגיב בצורה ברורה ונחרצת"

אחרי המתקפה הדרמטית מאיראן, הצמרת המדינית והביטחונית בישראל החליטה להגיב בצורה נחרצת | המטרה היא להבהיר בתגובה הזו שישראל לא עברה לסדר היום, וגם שלא תאפשר לאיראנים לייצר את המשוואה החדשה שהם ניסו לייצר ביממות האחרונות | בחיל האוויר נערכים

חיל האוויר נערך לתקוף את איראן: "הוחלט להגיב בצורה ברורה ונחרצת"
בסיס חיל האוויר בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בחיל האוויר משלימים את ההיערכות לקראת התגובה למתקפה האיראנית: ע"פ הדיווח ב- 'n12' הצמרת המדינית והביטחונית בישראל החליטה להגיב בצורה ברורה ונחרצת למתקפה הכושלת שביצעה איראן כלפי ישראל בתחילת השבוע.

כזכור, בישראל התחבטו במהלך היומיים האחרונים בצל הלחץ הבינלאומי שהופעל כלפיה, האם לצאת למתקפה מול איראן ולגבות ממנה מחיר כבד על השיגור לישראל משטחה של מאות כטב"מים ועשרות טילי שיוט וטילים בליסטיים במוצאי השבת האחרון.

צילום מסךחלק מטיל איראני שנפל בירדןצילום: צילום מסך

כאמור, ע"פ הדיווחים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו "להאט" בשיחתם בליל המתקפה. אחרי היירוטים המוצלחים, הצטרפו לקריאות ההרגעה גם גרמניה, צרפת, בריטניה ומדינות נוספות.

בישראל מבינים היטב את המשמעויות הרות הגורל. מצד אחד אם ישראל לא תגיב היא עלולה לשדר חולשה, בוודאי במזרח התיכון, מה שעלול להזמין התקפות נוספות בהמשך. מצד שני, אם ישראל תגיב היא מסתכנת במלחמה אזורית, ועלולה למצוא את עצמה במלחמה רב-זירתית שלא הכירה.

דובר צה"למטוסי חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

כאמור, ע"פ הדיווחים, בישראל נראה, שנפלה ההחלטה עם כל המשמעויות הכרוכות בכך: "ישראל תתקוף באיראן".

למעשה, גם בצה"ל המליצו להגיב על המתקפה האיראנית למען שימור ההרתעה וכדי "להעמיד את איראן במקום". העמדה הזו, בין יתר העמדות, הוצגה בכל הדיונים האחרונים עם הדרג המדיני. עם זאת, חשוב לציין כי לא מן הנמנע שהתגובה תהיה בחתימה נמוכה, כיוון שלא שווה בהכרח להפסיד את הקואליציה הבינלאומית לטובת תקיפה משמעותית בשלב זה.

בינתיים, חיל האוויר, שצפוי לשאת את מרבית הנטל בתגובה, משלים את ההיערכות כאשר ע"פ הערכה, ישראל תבחר לפגוע בנכסים איראנים. חשוב להדגיש כי יש גם אפשרויות פעולה לא-מלחמתיות שיכאבו לאיראנים לא פחות ומי שיצטרך להכריע בסופו של דבר כיצד לפעול, הוא הקבינט. 

חיל האוויר תקיפה באיראן ישראל לתקוף תגובה מבצע מגן ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד