כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בביקורת שנערכה

האשה "שכחה" לדווח על עסקאות של מיליונים: "חוסר ריכוז של בעלי"

מעל 196 מיליון ₪ נגבו מחייבי מס במבצע מע"מ ארצי של רשות המסים | המבצע כלל פעילות גבייה כנגד חייבים, לצד פעילות ביקורת ממוקדת לאיתור מעלימי מס בענף הבנייה והשיפוצים | מצעד התירוצים של המתחמקים

האשה "שכחה" לדווח על עסקאות של מיליונים: "חוסר ריכוז של בעלי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות המסים ערכה מבצע מע"מ נרחב, כחלק מהגברת הפעילות הגבייתית והעצמת ההרתעה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי כל משרדי המע"מ הפזורים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יחידות ניהול הספרים ומשטרת ישראל, ובמסגרתו טופלו כ-2,204 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 196 מיליון שקלים ועוקלו 25 רכבים.

 לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 161 עוסקים בכל ענפי המסחר. כך לדוגמא, במהלך ביקורת באזור ירושלים נמצא, כי עוסק הגיש דוחות מע"מ להחזר במשך תקופה ארוכה בסכום של כ- 265,000 שקלים, וזאת מבלי שהיו לו הוצאות כלל. 

בחקירתו במשרדי מע"מ ירושלים טען, כי הוא בנה מרכז לגמילה מהתמכרויות סמים ואלכוהול בשטח A (שטח בשליטה ביטחונית ואזרחית של הרשות הפלסטינית). כשהתבקש להציג את ספרי העסק, טען, כי הם אינם ברשותו וכי כל המסמכים נמצאים אצל רו"ח המתגורר בחברון וכי הוא מנותק קשר ולכן נמנע ממנו להציג את ספריו למבקרים. בעקבות ממצאי הביקורת והחקירה בתיק, חויב העוסק בכל סכום מס התשומות שדרש שלא כדין בשנים האחרונות. עוד נקבע, כי ספריו נוהלו בסטייה מהותית בכל שנות הביקורת (2019-2023),והתיק הועבר למחלקה המשפטית לבחינת המשך ההליך הפלילי והגשת כתב אישום כנגדו. 

במהלך ביקורת אחרת שנערכה לקבלן שיפוצים באזור גוש דן, נמצא, כי הקבלן מוסיף את הספרה 0 לחשבוניות המס, אשר באמצעותן נדרשות הוצאות בעסק, כן נמצא כי הוא לא מדווח על כלל עסקאותיו. ממצאי הביקורת העלו, כי בדרך זו העלים מע"מ בסכום מצטבר של כ-243,000 שקלים. בעקבות הביקורת הוצאה לקבלן שומה. 

בביקורת נוספת, אצל עוסקת בתחום הבנייה והשיפוצים בפתח תקווה, נמצא, כי בעלה הוא המנהל בפועל בעסק וכי הוא "שכח" לדווח על עסקאות בסכום של כ-3 מיליון שקלים. לטענת העוסקת, העסקאות לא דווחו בשל עומס עבודה וחוסר ריכוז של בעלה. בעקבות ממצאי הביקורת התיק הועבר להמשך טיפול במישור האזרחי והוצאת שומה וכן להמשך טיפול במישור הפלילי.

מס דיווח רשות המסים עסקאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד