כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתונים מעודדים

לאחר בלימת המתקפה האיראנית, האם נתניהו מתחזק? סקר ראשון

נתונים מעודדים לממשלה ולקואליציה בסקר מנדטים חדש אחרי בלימת המתקפה האיראנית. התיקו חוזר | וגם, מי המתאים לעמוד בראשות הממשלה בעת הזאת

לאחר בלימת המתקפה האיראנית, האם נתניהו מתחזק? סקר ראשון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס תל נוף צילום: קובי גדעון / לע״מ

יממה וחצי אחרי המתקפה האיראנית והבלימה ההרמטית של מערכות ההגנה הישראלים, האם מעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזק, ומה באשר לשאר המפלגות החברות בקואליציה.

מסקר מנדטים חדש שערך מכון הסקרים 'דיירקט פולס' ומתפרסם הערב (שני) ב'ערוץ 14' עולה כי 'הליכוד' היה משיג בבחירות היום - 26 מנדטים, 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ - 22 מנדטים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 11 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית.

חיים גולדברג, פלאש 90יאיר לפידצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, כמעט מכפילה את כוחה מ-6 ל-11 מנדטים בסקר. ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת במנדט ויורדת ל-10 מנדטים, לעומתה 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף מתחזקת במנדט ל-8 מנדטים. 

יונתן זינדל/פלאש 90חברי הכנסת של יהדות התורהצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לפי סקר 'ערוץ 14', ריצה עצמאית של 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר מניבה לה 9 מנדטים. גם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס מתחזקת במנדט ועולה ל-6 מנדטים. מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל יואל סמוטריץ' מסיימת את הבחירות עם 5 מנדטים.

בתחתית על סף אחוז החסימה נמצאות 'מרצ'  עם 4 מנדטים, חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 מנדטים וכן 'העבודה' עם 4 מנדטים גם כן. 

מתחת לאחוז  החסימה נמצאות מפלגות בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה ו'תקווה חדשה' של גדעון סער.

אבשלום ששוני, פלאש 90גדעון סערצילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפי הסקר, גוש הימין מתחזק ל-58 מנדטים, כאשר לאופוזיציה 52 מנדטים, כשבתווך המפלגות הערביות עם 10 מנדטים.

מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה

שאלה נוספת שנשאלה בסקר 'דיירקט פולס', מיהו המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה, נתניהו או שותפו לממשלת החירום, בני גנץ? 42% מהמשיבים בחרו בבנימין נתניהו, בעוד 36% הצביעו על שותפו השר גנץ כמתאים ביותר. מספר גדול של 22% מהמשיבים ענו כי אף אחד מהם אינו מתאים.

אוליביה פיטוסי, פלאש 90נתניהו וגנץ במליאהצילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתשובה לשאלה: מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה – נתניהו או לפיד? 44% העדיפו את נתניהו בעוד 28% היו רוצים את ראש האופוזיציה יאיר לפיד. מספר משמעותי של 28% מהמשיבים לא רוצים אף אחד מהם בתפקיד.

מדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ עבור ערוץ עכשיו 14 בתאריך ה-14 באפריל 2024, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 816 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.1% ± בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים ערוץ 14 מכון הסקרים דיירקט פולס המתקפה האיראנית על ישראל מבצע מגן ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד