כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פער המחירים המטורף

הפסקת שיווק זריקות ההרזייה: הדרמה הגדולה מאחורי הקלעים

בקופות החולים הביעו זעם היות ומטופלים ומטופלות המגיעים לרופא המשפחה ונדרשים כעת להנפקה מחודשת של זריקות ההרזייה, יקבלו מרשם לויגובי ויגלו כי הם נדרשים לשלם הרבה יותר עבורה

הפסקת שיווק זריקות ההרזייה: הדרמה הגדולה מאחורי הקלעים
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד הבריאות הנחו בשבוע שעבר להפסיק לשווק את זריקת ההרזייה הפופולרית 'אוזמפיק' עבור מטופלים המשתמשים בה להרזייה, ולייחד אותה לסוכרת בלבד. במקומה נכנסה לשוק זריקת 'ויגובי' - שנחשבת ליעילה יותר. עם זאת, פערי המחירים בין השתיים פנומנאליות: בעוד זריקת האוזמפיק עולה כ-450 שקלים, זריקת הויגובי תעלה כ-1,250 שקלים. 

כתב הבריאות של חדשות 13, מאיר מרציאנו מגלה כי מאחורי הקלעים של ההחלטה התרחשה דרמה גדולה. חברת התרופות המייצרת את זריקת 'אוזמפיק', ה'ויגובי' וגם את ה'סקסנדה' (תרופה נוספת להרזייה) - היא אותה חברה. מדובר על מונופול עולמי, כאשר אותה חברה מייצרת את הזריקות שנמצאות בביקוש עולמי.

לדבריו, החברה החליטה להפסיק את שיווק הסקסנדה לישראל, וכך להשאיר את אופציית ה'אוזמפיק' וה'ויגובי' כזמינות. עם זאת, חברת התרופות החליטה להגביל את מלאי ה'אוזמפיק', כך שיספיק בעיקר לחולי הסוכרת, אך לא לאלו שנדרשים לה לטובת הרזייה. החלטתה למעשה חייבה לפנות למקורות האחרים בשוק - וזו זריקת ה'ויגובי', היקרה פי כמה וכמה. 

גורמים בכירים במשרד הבריאות שמעו במו אוזניהם כי מדובר בסחיטה של ממש מצד חברת התרופות. אותם בכירים אף ציינו כי מדובר בבעיה של ממש, וכי סל הכלים שיש למשרד לנקוט בנושא - מצומצם.

גם בקופות החולים הביעו זעם בנושא - מטופלים ומטופלות המגיעים לרופא המשפחה ונדרשים כעת להנפקה מחודשת של זריקות ההרזייה, יקבלו מרשם לויגובי ויגלו כי הם נדרשים לשלם הרבה יותר. הכעס של המטופלים מיתרגם לפגיעה בשביעות הרצון שלהם מהשירות שניתן ע"י קופת החולים.

זריקה זריקות זריקות הרזייה אוזמפיק ויגובי Wegovy Ozempic משרד הבריאות קופות החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד