כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שיחה חריגה

לאחר התקיפה האיראנית: המסרים שהעבירה מצרים לישראל

שר החוץ המצרי יזם שיחה עם השר הישראלי ובה הועלו סוגיות מלבד התקיפה האיראנית. הייתה זו שיחה ישירה ראשונה בין השניים

לאחר התקיפה האיראנית: המסרים שהעבירה מצרים לישראל
שריפת דגל ישראל באיראן צילום: מתוך הסרטון

ברקע ההסלמה עם איראן, שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, יזם שיחה ראשונה וחריגה עם שר החוץ, ישראל כ"ץ. כך דיווח הערב רועי קייס בכאן 11. זאת לאחר ששוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן ועם שר החוץ האיראני, אמיר עבדאללהיאן.

לפי הפרסום, הייתה זו השיחה הפומבית הראשונה בין השניים. שר החוץ המצרי ששוחח לפני כן עם מזכיר המדינה האמריקני ושר החוץ האיראני וביקש מהשר כ"ץ להימנע מתגובה צבאית שתסלים את המצב מול איראן וגם הציג חזית אחידה עם מזכיר המדינה בלינקן בנושא הזה.

השר כ"ץ השיב לו כי "אנחנו חייבים לפעול ביחד כדי לבלום את הזרמים הקיצוניים באזור", וציין כי איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא לכל העולם. כ"ץ גם ציין כי בזכות שיתוף הפעולה עם מדינות ערביות ומערביות, ישראל הצליחה להימנע ממכה כואבת, אך לא ניתן שהמצב ימשיך כפי שהוא.

רועי קייס דיווח כי בשיחה הועלו נושאים נוספים מלבד לזה האיראני: שר החוץ המצרי הביע רצון דווקא בעת הנוכחית לחזק את היחסים בין המדינות. שוכרי גם העלה את סוגיית הפעולה הישראלית ברפיח והשר כ"ץ הדגיש בפניו כי ייעשה תיאום מול מצרים בנושא, לאור הרגישות של הסוגייה. השר הישראלי אמר גם לעמיתו המצרי כי תשובת חמאס פוגעת במאמצים להגיע לפיתרון וביקש ממנו להבהיר לחמאס, כי בלי שחרור החטופים - לא תהיה הפסקת אש.

גורם מצרי שמעורה בפרטים ציין גם הוא בפני כאן חדשות כי ההסלמה מול איראן הייתה במוקד, ברקע המאמצים של מצרים למנוע היגררות למלחמה אזורית.

 

מצרים המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד