כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זעקת עולם התורה

הרבי מבעלזא הורה על אסיפת חירום והתבטא: "מה הם רוצים מבחורי ישיבות?"

האדמו"ר מבעלזא הורה באופן פתאומי לכנס אסיפת חירום בארה"ב בעקבות פסיקת הבג"צ על גזלת כבשת הרש של תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים. 'בחדרי חרדים' מביא את ההתבטאות של הרבי והנדיבים שהוזילו מהונם למען הישיבות | פרסום ראשון

הרבי מבעלזא הורה על אסיפת חירום והתבטא: "מה הם רוצים מבחורי ישיבות?"
נכד הרבי מבעלזא נואם בכנס צילום: באדיבות המצלם

באופן פתאומי וחריג הורה השבוע האדמו"ר מבעלזא לכנס אסיפת חירום בארה"ב, לאחר שבעקבות פסיקת בג"צ להפסיק את תקצוב תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים, הורו משרדי החינוך והדתות מיד לפקידים להפסיק להעביר את התמיכות למוסדות התורה, ובחודש האחרון אכן קוצצו התקציבים מפת לחמם של האברכים והבחורים.

מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם האדמו"ר מבעלזא הגיבו בדאגה כנה ועמוקה לאור הגזירה החדשה שנחתה על עולם התורה, ובפרט בתקופה כה קשה לעם ישראל בכלל ובפרט, וכאשר אנו עומדים ימים ספורים לפני חג הפסח הבעל"ט, וכל שקל שמקצצים חוסכים משמחת החג של כל אברך ואברך.

אסיפת החירום נערכה השבוע בהשתתפות למעלה מ30 בעלי בתים חשובים ונדיבים נכבדים ידועי שם בחצר הקודש בעלזא, בביתו של הנדיב הרב יהושע ענגל בבורו פארק ובביתו של הנדיב הרב חיים דוד דייטש במונסי, כאשר כל אחד ואחד קיבלו שיחת טלפון אישית מהגבאי הרב מיכל פירר והמזכיר הרב משה רינגל לאור בקשתו האישית של האדמו"ר בדאגתו האישית לכאבם הגדול של בחורי הישיבות ואברכי הכוללים שאנשי הרשע זממו להוריד מפת לחמם, שישתתפו בכינוס החירום וישמעו את דבר הקודש מירושלים עיה"ק היישר ממעו"ק של האדמו"ר.

באדיבות המצלםנכד הרבי מבעלזא נואם בכנסצילום: באדיבות המצלם

בכינוס החירום נשא דברים חוצבי להבות אש בשליחות הקודש הרה"ג ר' שלום רוקח נכדו בכורו של האדמו"ר, בתחילת דבריו אמר שבבעלזא תמיד אמרו 'לא עת לחשות', אבל הפעם הגענו באמת למצב כזה שמוטל על כל אחד ואחד לעשות משהו, והודה נרגשות לבעלי האכסניא בבורו פארק ובמאנסי, ופירש את הפסוק 'הקבצו ושמעו בני יעקב' שעצם זה שהצדיק ביקש שיתאספו להצלת עולם התורה והישיבות ומתאספים זה כבר דבר טוב.

בהמשך אמר שהמצב שאנו נמצאים כעת הינו מצב רגיש מאוד, מצד אחד השונאים הרשעים העומדים נגד עולם התורה והישיבות, ולדבר על יהודים קשה מאוד ובפרט שכולנו תלמידים חסידים של רבי אהרן מבעלזא שהיה דן כל יהודי לכף זכות, ומצד שני לא לדבר ולא לזעוק, הרי הצעקה יוצאת מהלב פנימה ובפרט בכזה תקופה, כידוע היישוב בארץ ישראל עומד בכל השנים על ניסי ניסים ובפרט בחודשים האחרונים ובימים האחרונים אנו רואים זאת במוחש ומרגישים את זה, ואני בטוח שגם אתם יהודי חו"ל רואים ושומעים הכל. מה הרשעים האלו חושבים לעצמם האם מה שכן מצליחים להילחם הם בכוחם, או שאנו סומכים על עזרתו של הממשל בארה"ב או של מישהו אחר, אנו בטוחים וסמוכים שהכל מה שאנו קיימים פה באר"י זה בזכות כוחם של לומדי התורה, ובפרט בתקופה שאנחנו מצויים כעת בצרה ובשביה, זה הפתרון לקחת את בחורי הישיבות ואברכי הכולל ולצאת במלחמה נגדם, האם כבר ניצחתם את הערבים ימ"ש שלקחתם אותם בחזית.

באדיבות המצלםנכד הרבי מבעלזא נואם בכנסצילום: באדיבות המצלם

כיהודים חרדים לדבר ה' אנו מאמינים שהכל מגיע מאתו יתברך שמו, ומה שהם זוממים עלינו ח"ו לסגור את הישיבות והכוללים, ובפרט כאשר אנו עומדים לפני חג החירות בו יש הרבה הוצאות לכל אחד ואחד, הרי אי אפשר להסביר זאת בדרך הטבע על מה עשה ה' ככה והכל מגיע מאתו יתברך, כל אחד צריך לעשות את החשבון נפש שלו, לומדי התורה צריכים לחשב ולבדוק מה הם צריכים לשפר ולהתחזק בלימוד התורה וכו', ומחזיקי התורה לבטח גם מהם דורשים דבר מה, הקב"ה עומד ומבקש מכולנו שיעשו משהו למען כבודו יתברך שמו.

אנו יושבים כאן בצוותא עם יהודים חכמי לב, המשיך בדבריו לבאר את מה שהיה כששלמה המלך בנה את ביהמ"ק וכו'. הדגים ואמר: בואו ונחשוב שהיה מגיע כעת כרוז מהשמים שמי שהולך לתת סכום גדול ונכבד לבנות את בית המקדש, אנחנו בטוחים וסמוכים שכולכם היו שמחים לתת את תרומת ה' יותר מכפי יכולתם, שלמה המלך מבקש שיחזקו את לומדי התורה, ומבטיח שבזכות זה יירד בית המקדש באש מן השמים.

וכאן הרעיד את לב כל המשתתפים כאשר סיפר שבשבוע שעבר שהה בקו"פ אצל זקינו הרבי מבעלזא ביחד עם מזכיר וועד החינוך הרב ישראל שטיינר, ושוחחו על איזה נושא חינוכי שלא קשור לתקציבים, ופתאום החל האדמו"ר להתבטא בכאב לבו 'מה הם רוצים מאברכי הכולל? מה הם רוצים מבחורי החמד', וראינו במוחש איך שזה הולך בנפשו.

כן נשאו דברים חוצבי להבות אש הרה"ג ר' לייביש קרניאול ראש כולל עיון דחסידי בעלזא בירושלים עיון שהרחיב אודות ההסתרה שישנו כביכול אצל אומות העולם כלפי בני ישראל רח"ל, אנחנו מאמינים בני מאמינים שהקב"ה נמצא אתנו בכל רגע ורגע, אנחנו עומדים כעת בבית קודש הקדשים במעון הקודש של 'אדמו"ר שהרבי מוסר נפשו למען כלל ישראל ולומדי התורה, והרחיב בדבר התמודדותם של אברכי הכולל המוותרים על כל תענוגות העולם ומוסרים נפשם בלימוד התורה הק', וכעת עתה כשמנסים לגזול את פת לחמם הדל נעמוד כולנו יחד ונצעק 'התורה היא חיינו'.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בדבריו שאנו עומדים בתקופה מורכבת כאשר נציגי הממשלה והחכי"ם אינם יכולים לפעול הרבה בנושא בגלל שהגזירה נובעת מפסיקת הבג"צ, אך בכל זאת אנחנו עושים הכל ככל שביכולתנו לבטל את רוע הגזירה.

הרב פנחס לרנר מנהל משרדי המרכז בארה"ב סיפר שהיה באר"י ונכנס לקו"פ באותו יום שהגיע הבשורה על הגזירה הנוראה וראה את הכאב שיוצא מדם לבו של כ"ק מרן אדמו"ר ובישר לכל הנוכחים והמשתתפים שהתוכנית הוא שלאחר חג הפסח ייצאו בקמפיין ענק ומורחב בקרב בני היהדות הנאמנה להשגת תקציב היעד לכסף שקיצצו מהאברכים והבחורים. וכאן ביקש באופן נחרץ שכל אחד ואחד יקבל על עצמו להשלים את הפער התקציבי של החודשיים האלו, ושיקבלו את הכסף שקיצצו עוד לפני חג הפסח.

הנדיבים הודיעו מיד שכל אחד ואחד תורם סכום של לפחות 10000 דולר והוזילו מכיסם וברגע הצליחו לכסות את ההפרש של החודשיים האלו.

נציגי מרכז מוסדות בעלזא בארה"ב הרב פנחס לרנר והרב הרשל מאנן מסרו לציבור שלאחר חג הפסח יוצאים לציבור הרחב בקמפיין חזק ועולמי בקרב תומכי ואוהדי בית בעלזא בכל קצוות תבל, ויקימו קרן משותף להצלת עולם התורה ולהשלמת הפער מדי חודש בחדשו, בכדי לא לגרוע מהתקציב השוטף שמעבירים מדי חודש בחודש מהתרומות הנכבדות של כלל ציבור חסידי בעלזא.

האדמו''ר מבעלזא אסיפת חירום תקציבי הישיבות שלום רוקח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד