כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשל שמירת שבת

טראמפ טוען: מונעים משומרי שבת לשמש בחבר המושבעים במשפט שלו

הנשיא לשעבר טראמפ ותומכיו טוענים כי השופט במשפטו שנפתח אתמול, קובע את זמני המשפט כך שיהודים שומרי שבת לא יוכלו לקחת חלק בחבר המושבעים

טראמפ טוען: מונעים משומרי שבת לשמש בחבר המושבעים במשפט שלו
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ורבים מאוהדיו העלו טענה לפיה המשפט הפלילי של טראמפ שנפתח אתמול תוזמן כך שייערך אף ביום שישי - ובכך יימנע מיהודים אורתודוקסים להשתתף במאגר המושבעים למשפט.

"שופט שמאלני אנטי-טראמפ שפתח בתיק מזויף נגד טראמפ קבע בכוונה ימי משפט שיכללו ימי שישי כדי למנוע מיהודים אורתודוקסים שמרנים ותומכי טראמפ לשרת בחבר המושבעים. זה עוד מהלך מטופש של השופט הזה", כתב הפרשן השמרני מארק לוין. 

פרשן שמרני נוסף תקף: "יהודים אורתודוקסים מודרים ממאגר המושבעים של טראמפ בניו יורק. מביש וגזעני בעליל. השמאל יורד לשפל חדש מדי יום. אין להם שום התייחסות לכל השלכות עתידיות למעשיהם. זה עכשיו ההזדמנות לשים סוף למסיבת השנאה וההרסנית הזו". 

מנגד, מומחים משפטיים אמרו ל"Newsweek" כי לוח הזמנים הזה לא ישפיע על שאלת השתתפותם של יהודים אורתודוקסים במאגר המושבעים, שכן ההליכים בבית המשפט יסתיימו שעות לפני כניסת השבת. 

"תזמון המשפט בימי שישי לא אמור להוציא יהודים אורתודוקסים מהמאגר. בית המשפט יסתיים בשעה 17:00, הרבה לפני השקיעה במהלך שעון הקיץ", אמרה התובעת הפדרלית האמריקנית לשעבר נעמה רחמני.

דונלד טרמאפ שמירת שבת בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד