כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צריכים להודות על הניסים

עמוד ההוראה באפיית המצות: הקב"ה נתן להם כזה 'פראסק'

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין הציג בהתרגשות בעת אפיית המצות את העיתון יממה לאחר התקיפה מאיראן והצביע על הניסים שהיו, וביקש מהעובדים שלא לדבר בעת אפיית המצות אלא רק לומר ולכוון 'לשם מצות מצוה' | צפו בתיעוד

עמוד ההוראה באפיית המצות: הקב"ה נתן להם כזה 'פראסק'
הגר"י זילברשטיין באפיית המצות צילום: דברי חמד

גדולי ישראל רבים מגיעים למפתן מאפיית 'מצות חבורה בית שמש' שבהשגחת בד"ץ שארית ישראל, השוכנת באזור התעשיה בבית שמש. אולם מחזה נדיר זה לא זכור לעובדים שנים רבות.

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, מזקני גדולי ופוסקי הדור, אשר מגיע במלוא הדרו יחד עם בני משפחתו ותלמידיו עשרות בשנים לחבורת אפיית מצות מצווה לפסח, ורגיל לשאת דברי חיזוק בפני עובדי המאפיה קודם העבודה, הגיע כאשר נכדו מחזיק בידו את עיתון 'יתד נאמן' של יום שני מהשבוע.

בעת ביקורו במאפיה בעיר בית שמש, ישב עמוד ההוראה והחזיק את העיתון בהתרגשות רבה, ופתח:

"תראו, מו"ר מרן הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל היה בוכה שני פעמים בשנה, הוא היה בוכה בעת שהיה מסדר גיטין, וכן באפיית המצות לפסח, הוא רצה שיהיו כשרות, הרי אם קורה משהו קטן זה נהיה חמץ ועלולים לעבור על כרת, הסגולה של מצות היא נוראית.

"תראו, ברצוני להראות לכם משהו קודם אפיית המצות, מישהו ראה את זה? למעלה משלוש מאות טילים כאלו היו צריכים לנחות על עם ישראל, רואים פה בתמונה רק חלק, מהטיל. אני רוצה שכל אחד יראה, הנשיא של איראן אמר שהוא יתן מכה ליהודים שיזכרו את זה לנצח, ומה קרה, הוא היה בטוח שיתן מכה, כעת אמר שגמר את המבצע... בבושת פנים הוא גמר. האמריקאיים הורידו חלק, ירדן קיבלה בקשיש מתנה שלושה הרוגים... הקב"ה נתן לו כזה 'פראסק', איום ונורא, שישים טון חומר נפץ. הקב"ה הראה לו מי מנהיג את העולם ועשה ממנו ליצנות ששום דבר לא הצליח להגיע לארץ ישראל. היום באפיית המצות נודה להקב"ה, מי יודע מה שהוא היה יכול לעשות... אני לא יודע איך להודות להקב"ה..."

לסיום אמר עמוד ההוראה: "יש לי בקשה אחת, לאפות את המצות בשתיקה, שותקים כל הזמן, זה בשבילי המתנה הכי גדולה. כיון שאם שותקים אז ראשית כל הכוונה יותר גדולה, לא לדבר דברים בטלים ולא מילה אחת, אלא רק לחשוב ולהגיד שכל מה שאני עושה היום זה לשם מצת מצווה. המצות האלה כוחם אדיר, זה יכול לעזור לכל עם ישראל".

לאחר מכן פרצו הכל בשירת "הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך". כשלאחר מכן נפנה עמוד ההוראה לפקח בעצמו במשך שעות ארוכות על כל תהליך אפיית המצות בהידור רב, כשהוא הולך בין העובדים וממריצם לעבוד בשתיקה ולא לדברים דיבורים בטלים, כמו"כ הפריש חלה מן העיסה במצות יד ומכונה, ונשא ונתן בשאלות הלכתיות שהתעוררו תוך כדי האפיה, עם ת"ח שהשתתפו בחבורה.

בחבורת המצות עצמה, השתתפו גם הגאון הצדיק רבי זאב כהן, מראשי ישיבת 'מאור התלמוד', וכן הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, יחד עם בני משפחת אדלשטיין, אשר ניגשו להתברך מעמוד ההוראה, ואף רקדו יחדיו בשמחת המצוה, תוך כדי שירת 'כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לו' לכבוד התורה.

צפו בגלריה

הרב יצחק זילברשטיין אפיית מצות המתקפה האיראנית על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד