כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יקבלו הודעה מראש

בארה"ב מעריכים: תגובת ישראל לתקיפות איראן תהיה מוגבלת

גורמים רשמיים בארה"ב מעריכים שתגובת ישראל לתקיפות איראן - תהיה מוגבלת. ההערכה האמריקנית מבוססת על שיחות שנערכו בין בכירים אמריקאים וישראלים לפני המתקפה של איראן במוצאי שבת

בארה"ב מעריכים: תגובת ישראל לתקיפות איראן תהיה מוגבלת
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

גורמים אמריקאים מעריכים שתגובה ישראלית אפשרית למתקפה של איראן בסוף השבוע תהיה מוגבלת בהיקפה וככל הנראה תהיה נגד כוחות צבא איראניים וכוחות פרוקסי הנתמכים על ידי איראן מחוץ לאיראן, כך אמרו ארבעה מקורות אמריקאים לרשת NBC.   

ההערכה האמריקנית מבוססת על שיחות בין בכירים אמריקאים וישראלים, עוד בשעות לפני שאיראן שיגרה יותר מ-300 מל"טים וטילים לעבר ישראל במוצאי שבת.

בזמן שישראל התכוננה למתקפה איראנית אפשרית בשבוע שעבר, גורמים רשמיים ישראלים עדכנו את ארה"ב לגבי אפשרויות תגובה אפשריות, כך אמרו הגורמים האמריקנים. 

הגורמים האמריקנים הדגישו כי לא עודכנו לגבי ההחלטה הסופית של ישראל כיצד היא תגיב וכי האפשרויות עשויות להשתנות מאז מוצאי שבת. עוד אמרו כי לא ברור מתי תתרחש תגובה ישראלית אבל זה יכול לקרות בכל עת.

הנשיא ביידן ומנהיגים אחרים קראו לאיפוק לאחר שישראל הודיעה כי תגיב למתקפה של איראן ביום שבת, שהגיעה כנקמה על תקיפה ישראלית ב-1 באפריל על בניין קונסולרי איראני בסוריה, שבה חוסלו שניים מהגנרלים הבכירים בטהראן ועוד מספר מחבלים איראנים.

התרחישים שנידונו בשבוע שעבר בנוגע לפעולות אפשריות מצד איראן נעו בין מתקפה צנועה של איראן לבין מתקפה נרחבת שתביא לנפגעים ישראלים ולהשמדת מתקנים ישראליים.

מכיוון שהמתקפה האיראנית לא הביאה למוות ישראלים או להרס נרחב, ישראל יכולה להגיב באחת מהאפשרויות הפחות אגרסיביות שלה - כמו תקיפות מחוץ לאיראן.

האפשרויות עשויות לכלול תקיפה בסוריה, כך אמרו שלושה בכירים אמריקאים לרשת NBC. הגורמים הרשמיים אינם מצפים שהתגובה תכוון לגורמים בכירים איראנים אלא תפגע במשלוחים או במתקני אחסון עם חלקי טילים מתקדמים, נשק או רכיבים הנשלחים מאיראן לחיזבאללה. 

ארה"ב לא מתכוונת לקחת חלק בתגובה הצבאית, הוסיפו הגורמים. הם כן מצפים מישראל לעדכן על הפעולות מראש, במיוחד אם זה עלול להיות בעל השלכות שליליות על האמריקאים באזור. 

גורם רשמי ישראלי אמר ביום שני לאחר ישיבת הקבינט המלחמתי של ישראל כי תגובתה של ישראל למתקפה האיראנית עשויה להיות "בקרוב", וציין כי מקבלי ההחלטות סבורים כי חשוב שכל תגובה תבוא בסמוך למתקפה. הגורם הישראלי אמר כי במהלך הפגישה נבדקו מספר אפשרויות דיפלומטיות וצבאיות.

המתקפה האיראנית על ישראל מלחמת חרבות ברזל איראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד