כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
עלייה בחרדה

עובדים מדווחים על כאבים בעקבות המלחמה - שחיקה וכאבים גופניים

עובדים בישראל סובלים יותר בחצי שנה האחרונה. נקודת אור - יותר מחצי מהאנשים מעידים שמקום העבודה שלהם תורם להרגשתם הכללית

עובדים מדווחים על כאבים בעקבות המלחמה - שחיקה וכאבים גופניים
אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

מחקר חדש הראה כי עובדים בישראל לחוצים יותר, שחוקים יותר וסובלים יותר מכאבים מאז תחילת המלחמה - והסיכון לתאונות עבודה עולה בהתאם. כך דווח היום בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן בכאן רשת ב.

מחקר של יחידת המחקר במוסד לבטיחות ולגהות מעלה ממצאים שכדאי לשים אליהם לב: השתתפו בו כ-1,500 ישראלים עובדים. הם ענו על השאלון בקיץ 2023, לפני המלחמה, וענו עליו שוב בתקופה האחרונה אחרי חודשי מלחמה ארוכים. והנה כמה נורות אזהרה שעולות שם:

43% מהעובדים העידו שהם סובלים מסטרס וחרדה, לעומת 24% בלבד בקיץ שלפני המלחמה. 39% דיווחו על רמת שחיקה גבוהה מאוד, לעומת 25% לפני המלחמה.

ההשפעות השליליות שהולכות עם העובדים לעבודה מגיעות גם בצורה פיזית ממש, לא רק נפשית. הממצאים במחקר מראים שאחוזים גבוהים של עובדים דיווחו על כאבי שריר-שלד שפגעו בתפקוד שלהם. הזינוק הגדול ביותר היה בשיעור המדווחים על כאבי עורף וכתפיים - 41% מהעובדים דיווחו שהם סובלים מכאבים כאלה, לעומת 19% בלבד לפני המלחמה. כלומר מספרם הוכפל.

ישנו נתון אחד דווקא מעודד ומאיר באור חיובי את מקומם של מקומות העבודה בחיינו בזמן המלחמה: 57% מהמשיבים ציינו שהעבודה שלהם תורמת או תורמת מאד להרגשתם הכללית, לעומת 13% בלבד שהעידו שהעבודה מקשה עליהם רגשית בזמן המלחמה.

חרדה כאבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד