כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ילד חסידי לא שווה פחות":

הרב ברים סייר במוסדות החינוך בירושלים - ודורש הקצאות שוויוניות לציבור החסידי

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר (צחי) ברים, פתח שורה ארוכה של סיורים במוסדות החינוך בירושלים, בתלמודי תורה ובתי ספר, שמע על המצוקה הקשה בתחום ההקצאות, וסיכם עם התחייבות לפעול למען מוסדות החינוך החסידיים בפרט והחרדים בכלל

הרב ברים סייר במוסדות החינוך בירושלים - ודורש הקצאות שוויוניות לציבור החסידי
תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: Mendy Hechtman/Flash9

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר (צחי) ברים, פתח בימים האחרונים במסע בין מוסדות החינוך החסידיים בירושלים, וכבר הספיק לבקר במספר תלמודי תורה ובתי ספר, שם שמע על מצוקות התלמידים.

בין היתר ביקר בתלמוד תורה 'כלל חסידי', שם לומדים ילדים רבים מכל החוגים החסידיים בירושלים, ורק באחרונה הגיעו למבנה משל עצמם, עם הקצאה שקיבלו במתחם שנלר, ברחוב מלכי ישראל. במהלך מפגש עם הנהלת המוסד למד על התהליך המורכב שעברו עד להגעה למקום של קבע.

בסמינר 'בית הדסה' שמע על כך שלמרות כמות התלמידות והביקוש הרב למקום, לא קיבלו עדיין הקצאה והם נאלצים לשכור מתחם פרטי, בעלות חודשית גבוהה.

הרב ברים סייר במוסדות חינוך נוספים, וברבים אחרים יגיע במהלך הימים הקרובים, בהם תלמודי התורה של הקהילות החסידיות השונות בעיר, ובתי הספר והסמינרים, שם נפגש עם המנהלים ושמע על הצרכים השונים והמגוונים של המוסדות החסידיים בעיר, בהם לומדים רבבות תלמידים, כן ירבו.

בשיחות שקיים עם מנהלי מוסדות החינוך הצהיר הרב ברים כי יחס ההקצאות הניתנות לציבור החסידי אל מול קהלים אחרים אינו מתקבל על הדעת, ובכוונתו להיכנס לעובי הקורה ויעשה הכל על מנת לפתור את ההתנהלות הבעייתית בקדנציה הקרובה.

הרב ברים מציין כי הוא ימשיך בימים הקרובים לבקר בעוד מוסדות חינוך רבים בירושלים, אך כבר כעת הוא מצהיר כי "המצב הנוכחי לא יכול להימשך. אנחנו מוכרחים לעשות הכל על מנת להגדיל את כוחה של אגודת ישראל בעיריית ירושלים, כדי לדאוג להקצאות שוויוניות עבור הציבור שלנו. ילד חסידי לא שווה פחות, ולא צריך ללמוד בתנאים נוחים פחות מהילדים של השכנים שלו בבניין".

יצחק מאיר ברים אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד