כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
פותרים את מצוקת החסידים בשכונות המתחרדות

הרב ברים במפגש עם תושבי רמת אשכול, הגבעה הצרפתית והסביבה

משפחות חסידיות רבות עברו בשנים האחרונות להתגורר באזור שכונת הגבעה הצרפתית, רמת אשכול והסביבה, אך הם לא מקבלים מענה בסיסי לצרכים שלהם # ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר (צחי) ברים נפגש איתם, וסיכם על פתרונות

הרב ברים במפגש עם תושבי רמת אשכול, הגבעה הצרפתית והסביבה
בחורים חסידיים צועדים בבני ברק צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר (צחי) ברים נפגש עם חברי קהילת 'בעל שם טוב', המאגדת עשרות רבות של משפחות חסידיות שעברו להתגורר במהלך השנים האחרונות בשכונות המתחרדות בירושלים, באזור הגבעה הצרפתית, רמת אשכול ועד לשמעון הצדיק.

מדובר בעשרות משפחות מקהילות כלל חסידיות, שלא מקבלות כל מענה לצרכים הכי בסיסיים שלהם. בית הכנסת בו התפללו נלקח מהם והועבר לקהילה אחרת, בשל העובדה שהנציגות האגודאית בעיריית ירושלים לא הייתה חזקה מספיק אחרי תוצאות הבחירות הקודמות, וגם מקווה פעיל אין כרגע בחלק מהשכונות.

הרב ברים שמע מהמתפללים על המצב האבסורדי, במסגרתו הם נאלצים להתפלל בבית ריק העומד למכירה, כאשר הם יודעים כי ברגע ובעל הדירה יצליח למכור אותה - הם עוזבים את המקום ואין להם לאן ללכת להתפלל בשבת עם הילדים.

נציגי המתפללים אמרו במהלך המפגש עם הרב ברים כי הם יודעים את הנתונים וכי "כעת חובת ההוכחה היא עלינו, לפעול למען הצלחתך והצלחת אגודת ישראל בבחירות, אך בהמשך, חובת ההוכחה תהיה עליך ועל עמיתיך לסיעה, לסייע לנו לקבל הקצאה לבית כנסת ולבניית מקווה טהרה".

הרב ברים שמע את תלונות המתפללים, ונדהם לשמוע על הבעיות שלהם. הוא סיכם איתם כי הקהילה תמנה נציג שיעמוד בקשר ישיר איתו ועם צוות לשכתו, על מנת להתחיל לקדם פתרונות עוד לפני הבחירות למועצת העיר.

אחרי הפגישה אמר הרב ברים: "אני מחויב לפעול למען כלל הקהילות החסידיות בעיר ירושלים, גם למען הקבוצות החסידיות שלא מאוגדות מספיק על מנת להיות חזקים פוליטית. לא ייתכן שקהילה חסידית גדולה לא מקבלת הקצאה, ועוד לוקחים להם את בית הכנסת בו התפללו. אפעל במהלך הקדנציה, יחד עם חברי לסיעת אגודת ישראל, למען הקצאות שוויוניות לקהילות החסידיות בירושלים, בכל השכונות הרלוונטיות".

יצחק מאיר ברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד