כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צפו

החלה הריסת ביתו של המחבל שפצע אנוש שוטר

החלה הריסת ביתו של המחבל חאלד אל מוחתסב שביצע את פיגוע הירי בכניסה לתחנת המשטרה שלם במחוז ירושלים, ימים ספורים לאחר פרוץ המלחמה, במהלכו נפגע באורח אנוש שוטר התחנה. מפקד מחוז ירושלים ציין בדבריו: "ההיבט של ההריסה של בית מחבל, מחבל שפגע וניסה לרצוח, ביתו נדון להיהרס"

החלה הריסת ביתו של המחבל שפצע אנוש שוטר
זירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

הבוקר נכנסו מאות שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ירושלים, יחידת מתפ"א של משטרת ישראל  וכוחות צה"ל, לשכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים במטרה להרוס את ביתו של המחבל חאלד אל מוחתסב, שבתאריך 12.10.23 בשעות הערב, ביצע פיגוע ירי בכניסה לתחנת שלם במחוז ירושלים. 

באותו פיגוע, נפצעו שני שוטרים באורח קל ואנוש כתוצאה מירי המחבל, שנוטרל תוך זמן קצר על ידי שוטרים שחתרו למגע תוך מרדף רגלי קצר אחריו, וירו לעברו מנשקם. בין הפצועים בפיגוע, רס"מ אופיר חג'בי שוטר תחנת שלם, שנפצע באורח אנוש מירי המחבל והודות לטיפול ראשוני מהיר בזירה על ידי צוותי רפואה משטרתיים ניצלו חייו, ובימים אלה מחלים מפציעתו ועודנו נמצא בהליך שיקום בבית החולים.

כחלק מפעולות ההרתעה המבוצעות נגד מחבלים, נחתם צו של אלוף פקע״ר להריסת בית המחבל בבית חנינא. עתירות שהוגשו לבג"ץ נגד הצו, נדחו. בית המשפט קבע כי יש להרוס את בית המחבל על אף שבפיגוע לא נהרג אדם, וכצורך הרתעתי בעת מלחמה ועל רקע המצב הביטחוני.

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהתקיים בתחילת השבוע, ולאחר השלמת כלל ההכנות המבצעיות לכך, החל הבוקר בפיקודו של מפקד מג״ב ירושלים תנ״צ יעקב ברמן, מבצע הריסת בית המחבל. בפעילות זאת המבוצעת הן גם בשילוב יכולות ואמצעים שונים, נכנסו הבוקר מאות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב ירושלים, לצד כוחות משטרתיים נוספים וכוחות צה״ל, במטרה להרוס את בית משפחת המחבל שביצע את פיגוע הירי, כאמור.

מלחמת חרבות ברזל פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד