כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בשורה לירושלמים: קידום מיידי של מסלולי תחב"צ חלופיים בזמן הפגנות

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, צחי ברים: "נושא התחבורה הציבורית בירושלים והשירות לתושב אשר הפך בקדנציה האחרונה למשמעותי ביותר, לאור השינויים הרבים העוברים על העיר ירושלים, ממשיך להעסיק רבות את נציגי אגודת ישראל בירושלים"

בשורה לירושלמים: קידום מיידי של מסלולי תחב"צ חלופיים בזמן הפגנות
הפגנה נגד הגיוס צילום: דוברות המשטרה

אל שולחנם של הנציגים ושל מי שמרכז את כלל הפניות בנושא התחבורה הציבורית בעיר ר' משה המר, ממשיכים להגיע בכל העת פניות רבות ותלונות מצד תושבים רבים אשר נתקלים בקשיים הקשורים לקווי התחבורה הציבורית, בין היתר בשל עבודות הבניה ועומסי התנועה הנגרמים בשל כך.

בנוסף, הפכה העיר ירושלים בכלל, וחלקים בשכונות החרדיות בפרט, למוקדי אירועים והפגנות, כאשר בכל אירוע או הפגנה קווי תחבורה חיוניים עבור התושב הממוצע, מפסיקים לפעול, ובכך נגרם עוול ולפעמים אף נזקים לתושבי השכונות השונות.

באגודת ישראל מסבירים כי עד מהרה הפך נושא התחבורה הציבורית בירושלים לאחד הנושאים המרכזיים אשר נמצאים בעדיפות ראשונה מצד חברי הסיעה, ובראשם ראש הרשימה הרב יצחק מאיר ברים, אשר אף ערך סיורים רבים בקווים השונים על מנת ללמוד מקרוב את הצרכים הנדרשים לשיפור השירות עבור הנוסעים.

לצד זאת, התקיימו מספר ישיבות עבודה בנושא עם גורמי מקצוע עירוניים ומשרד התחבורה, שם עלו מספר הצעות לשיפור נושא התחבורה הציבורית, כאשר בסופו של דבר סוכם על שורת צעדים שיתבצעו באופן מיידי ובתקופה הקרובה, כאשר לאחר מכן יתבצעו צעדים נוספים ומשמעותיים כדלהלן.

א. סוכם כי ישנו צורך לקדם נוהל אירועים מיוחד, אשר יכלול הסטת קווי התחבורה למסלולים חלופיים באופן מיידי ועדכני בעת אירוע או הפגנה בצירים מרכזיים, צעד אשר ימנע את ניתוק התחבורה הציבורית מהשכונות המרוחקות כגון רמת שלמה, רמות נווה יעקב ומניעת התופעה בזמני הפגנות שנוסעים רבים נאלצים ללכת רגלית מרחקים רבים.

ב. הוחלט לפעול למינוי נציג ציבור חרדי במחלקה לקשרי קהילה בתוכנית 'אב לתחבורה', אשר ייצג נאמנה את משתמשי התחבורה הציבורית, לצד הגדרת מערך אנשי קשר בחברות התחבורה הציבורית, אשר יעמדו לשירות הציבור עד סיום שירותי התחבורה בעיר.

ג. הגברת הפעילות לטובת הקמת סככות וגגות הגנה מפני השמש והגשמים, בקיץ ובחורף, ואף צוות מיוחד שיהיה אחראי על תלונות בכל הקשור להתנהגות לא נאותה מצד פקחי התחבורה הציבורית הפועלים בירושלים.

לצד החלטות אלו סוכם כי באופן המיידי יפעלו הנציגים העוסקים במלאכה להקמת קו תחבורה שיחבר את רחובות שבטי ישראל, שמואל הנביא, מעלות דפנה, ורמת אשכול, למסוף המרכזי בהר חוצבים, זאת בנוסף להארכת הפעילות של קו 89 עד לסיום הפעילות של התחבורה הבין עירונית ועוד.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, צחי ברים: "נושאי התחבורה הציבורית השונים עומדים כל העת לנגד עיני, ולנגד עיניהם של נציגי אגודת ישראל בירושלים, כאשר כולי תקווה שנקבל מספיק כוח על מנת שנמשיך להיות קשובים לציבור ולטפל בבעיות ובפניות שנמצאים כבר כעת בסדר עדיפויות ראשון, יחד עם גורמי המקצוע".

יצחק מאיר ברים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד