י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"החסידים לא ישארו מאחור"

הרב ברים במפגש עם תושבי איזור השיכונים בשכונת שמואל הנביא והסביבה

כשליש מתושבי אזור השיכונים בשכונת שמואל הנביא, שמעון הצדיק והסביבה נמנים על הציבור החסידי, אך הם אינם מקבלים מענה בסיסי לצרכים שלהם # ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, נפגש איתם, שמע על המצוקה וסיכם על פתרונות

הרב ברים במפגש עם תושבי איזור השיכונים בשכונת שמואל הנביא והסביבה
בחורים חסידים בלימוד צילום: אילוסטרציה

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, נפגש עם עשרות מתושביו החסידיים של אזור השיכונים בשכונת שמואל הנביא, שמעון הצדיק והסביבה.

מדובר על עשרות רבות של משפחות מקהילות חסידיות אשר עברו להתגורר בשכונה בשנים האחרונות, יחד הם מונים כשליש מתושבי השכונה, אך למרות זאת אינם מקבלים מענה בסיסי לצרכים שלהם.

התושבים מספרים בכאב כי בשכונה כולה אין בנמצא בית כנסת חסידי, והם נאלצים לכתת את רגליהם לתפילות בבתי כנסת מרוחקים במרחק הליכה גדול. גם גני ילדים חסידיים אין בשכונה כלל, כאשר גן הילדים הקרוב ביותר נמצא בשכונת 'גוש 80' וההורים נאלצים לצאת מידי יום להביא את ילדיהם אל הגן המרוחק בשכונה אחרת.

מסיור שערך הרב ברים יחד עם תושבי השכונה, ניכר כי גני המשחקים העירוניים אף הם במצב מוזנח ובקושי ראוי לשימוש. התושבים התלוננו על כך כי בעקבות התכניות העתידיות לביצוע 'פינוי־בינוי' בשכונה, גני המשחקים בינתיים במצב מביש שאינו מאפשר לילדים לשחק בהם בשעות אחר הצהריים. הרב ברים נדהם לשמוע את אי שביעות הרצון של ציבור התושבים מפעילות המתנ"ס העירוני בשכונה.

בנוסף לאתגרים אלו, שמע הרב ברים מהתושבים על הבעיות בתחבורה הציבורית, שכידוע אינה מתפקדת כראוי בשכונות החרדיות, כאשר הקווים אינם מגיעים בתדירות מספקת, דבר המוסיף קושי נוסף על המגורים בשכונה.

בסיום הפגישה סיכם הרב ברים: "המשפחות החסידיות צריכות לקבל מענה בדיוק כמו שאר תושבי השכונה, בגני ילדים ובבית כנסת המותאם לאופי הקהילות החסידיות. בקדנציה הקרובה אפעל בעזרת ה', יחד עם חברי לסיעת אגודת ישראל, למען המשפחות החסידיות שיקבלו הקצאות לגני ילדים ובית כנסת, בכל השכונות בירושלים".

הרב שמחה פישר, מעסקני השכונה סיפר לאחר הפגישה: "בפגישה עם הרב ברים ראינו שהוא מביא איתו כוח רענן ונמרץ ואנו בטוחים שתהיה לנו בעזרת ה' נציגות נאמנה ברשימת אגודת ישראל בירושלים".

יצחק מאיר ברים אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד