כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ממשיך לסייר בשכונות

הרב ברים נפגש עם תושבי רמות: "אנחנו מופלים לרעה; לא מקבלים תקציבים"

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, נפגש עם נציגי התושבים בשכונת רמות בירושלים ושמע על הבעיות הקשות מהם הם סובלים במהלך השנים האחרונות # הם הציעו לגבש את הקהילות החסידיות תחת גוף אחד, והרב ברים התחייב: "אני עושה הכל כדי ששנות הרעב של הציבור החסידי בירושלים יגיעו לסיומם"

הרב ברים נפגש עם תושבי רמות: "אנחנו מופלים לרעה; לא מקבלים תקציבים"
בנייני הכוורות בשכונת רמות צילום: פלאש 90

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, ממשיך בסיורי השכונות שלו, על מנת ללמוד ישירות מהתושבים על הצרכים שלהם, והגיע לשכונת רמות, שם נדהם לשמוע מהתושבים על הבעיות הכלליות בשכונה, לצד אפליית התושבים החסידיים בפרט.

מתברר כי מלבד הבעיות הרגילות, כמו המחסור במכולת בשכונת רמות א', הבעיות בתחבורה הציבורית – נושא עליו שם הרב ברים דגש מיוחד בפעילותו בימים אלו, יש מגוון בעיות הייחודיות לציבור החסידי, כמו מחסור במקוואות טהרה בשכונת הענק.

נציגי הקהילות החסידיות בשכונה, ביניהם הרב אברהם שיינברגר, והרב נועם רוט – שליח חב"ד בשכונה, סיפרו בשיחה עם הרב ברים על אפליית הציבור החסידי בשכונת רמות בכל הקשור לתקציבים.

לדוגמה, בניגוד לשאר הקהילות החרדיות בשכונה זו, הציבור החסידי לא נהנה מתקצוב לפעילות נוער, אירועי תרבות לצעירים או תקציבים מיוחדים לקראת החגים, כמו לדוגמה כיבוד לליל חג השבועות, פעקאל'ך לילדים וכו'.

הרב שיינברגר אף סיפר כי הגיש בקשה לקבלת תקציב להשתתפות באירוע הכנסת ספר תורה, אך אפילו בנושא זה, הופלה לרעה ביחס לקהילות האחרות.

נציגי התושבים סיפרו להרב ברים כי מתוך מטרה להילחם באפליה הבוטה, החליטו להתאגד יחדיו, כלל הקהילות החסידיות בשכונת רמות, ולהקים ארגון גג שייצג את דרישותיהם, מתוך הבנה כי גם אם הם לא הקבוצה הכי גדולה בשכונה, עליהם לקבל את המגיע להם בזכות.

הרב יצחק מאיר ברים מסר אחרי הפגישה כי המסר שהוא ביקש להעביר לתושבים החסידיים בשכונת רמות, ובכלל ברחבי העיר ירושלים: "אני מתמקד כבר עכשיו, עוד לפני הבחירות, בעשייה מקסימלית כדי שנוכל לעמוד במשימה שלנו, להשכיח תוך שנה את שנות הרעב שעבר על הציבור החסידי בעיר הקודש".

"אנחנו מסתכלים קדימה. זה לא הזמן לעשות חשבונות עבר, אלא לעשות הכל כדי לשנות את המצב, למקסם את הקולות של הציבור החסידי בירושלים, ולהביא להצלחתנו ולהצלחת הציבור כולו".

יצחק מאיר ברים רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד