ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מערך היערכות חסר תקדים באגודת ישראל

הקהילות החסידיות בירושלים בדרך למיפוי היסטורי

על מנת למצות את פוטנציאל הקולות יומנה נציג לכל 72 קולות שיהיה אחראי לדאוג שכולם ילכו להצביע # כבר בימים הקרובים יחלו הנציגים במיפוי קולותיהם ויצרו קשר עם ראשי בתי האב לברר האם יש להם צרכים מיוחדים בכדי להגיע להצבעה

הקהילות החסידיות בירושלים בדרך למיפוי היסטורי
אגודת ישראל בירושלים צילום: באדיבות המצלם

מטה הקהילות של אגודת ישראל בירושלים נערך לקראת הבחירות המקומיות, ברקע הירידה בכוחה של אגודת ישראל במערכת הבחירות הקודמות בעיר. לכן, הוחלט הפעם על שורה שינויים, ובניית מטה הקהילות מחדש.

בשלב הראשון, כלל הקהילות החסידיות העבירו את רשימת הקולות של המצביעים הירושלמים השייכים לחסידות, ובאמצעים טכנולוגיים חדשניים שילבו בין הרשימות וערכו רשימה מוסדרת שתוכיח את גודלה של כל קהילה חסידית.

על מנת למצות את פוטנציאל הקולות, הוחלט הפעם על שינוי משמעותי, כפי שלא נעשה מעולם. במקום להקים מטה לכל חסידות לפי גודלה, הפעם הוחלט להקצות תקן על כל 72 קולות, שהוא יהיה אחראי לדאוג שכולם ילכו להצביע.

האחריות לא תתחיל רק ביום הבחירות, אלא כבר בימים הקרובים. הנציג יבדוק כי כל מצביע עליו הוצב כאחראי יודע היכן עליו להצביע, האם יש להם צרכים מיוחדים על מנת להגיע להצבעה, הסעות, שינוע מחוץ לעיר, וכדומה.

כך, במקום עבודה רק ביום הבחירות שיכולה להוביל לחוסר סדר, הכל ייעשה מראש, ובידי מטה הקהילות יהיו את כל הנתונים על מנת להמריץ את מקסימום המצביעים לקלפיות, כדי להגדיל את כוחה של אגודת ישראל בירושלים, בכדי שהנציגות החסידית תהיה חזקה ותצליח לדאוג לצרכי כלל הקהילות.

בנוסף, יש חסידים רבים בירושלים, שלא מזוהים עם קהילה מוגדרת - וגם הם ימופו בקרוב באופן ייחודי, על מנת לחבר אותם מחדש לאגודת ישראל. כל בית כנסת כלל חסידי יקבל שיוך ונציגות בדיוק כמו החסידויות הגדולות.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים: "הפעם, נגיע ערוכים מראש לקראת יום הבחירות, כדי שנוכל לדאוג לצרכי כלל הקהילות החסידיות. כולם הרגישו בשנים האחרונות כיצד צרכי הציבור החסידי בירושלים לא נענים, וכולם מבינים כי הפעם, אגודת ישראל חייבת להגדיל את כוחה - לטובת כולנו".

"אנחנו נעשה הכל על מנת לאפשר לכולם להגיע ולהצביע כפי הוראת רבותינו, בכדי שנוכל לקבל את הכוח שאנחנו זקוקים לו בשביל שנוכל לסייע לכל החסידויות, ולקהילות הכלל-חסידיות בירושלים".

מנהל מטה הקהילות באגודת ישראל בירושלים, הרב שמעון בלוי: "הפעם, החלטנו להתמקד במיצוי פוטנציאל הקולות שלנו בירושלים, במקום לנסות לפנות לקהלים שאינם מזוהים עם אגודת ישראל. כל הציבור החסידי חש היטיב את השלכות הירידה בכוחה של אגודת ישראל בעיריית ירושלים בבחירות הקודמות, ואנחנו מרגישים את הרצון בציבור לצאת ולהשפיע הפעם למען כולנו".

אגודת ישראל יצחק מאיר ברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד