כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתניהו מידר את גלנט

ה'וול סטריט ג'ורנל': חברי קבינט המלחמה לא סומכים זה על זה

חברי קבינט המלחמה לא סומכים זה על זה. טינה ארוכת שנים וויכוחים על טקטיקות ערערו את היחסים בין ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון והשר גנץ. נתניהו מידר את גלנט וגנץ לגבי החלטות מפתח

ה'וול סטריט ג'ורנל': חברי קבינט המלחמה לא סומכים זה על זה
גנץ, גלנט, נתניהו במסיבת עיתונאים צילום: לע"מ

טינה ארוכת טווח וויכוחים על הדרך הטובה ביותר להילחם בחמאס, ערערו את היחסים בין מקבלי ההחלטות של ישראל בזמן המלחמה - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ . שלושת האנשים עם חילוקי דעות לגבי ההחלטות הגדולות ביותר שהם צריכים לקבל: כיצד להמשיך את המערכה הצבאית, לשחרר את החטופים ולנהל את הרצועה ביום שאחרי המלחמה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מציין כי כעת, הם גם צריכים לקבל את אחת ההחלטות הגדולות ביותר איתה התמודדה המדינה אי פעם: כיצד להגיב למתקפה הישירה הראשונה אי פעם של איראן על שטח ישראל. מאבק הכוחות שלהם עשוי להשפיע על האם הסכסוך בעזה יתפתח למאבק אזורי גדול יותר עם איראן, שישנה את הסדר הגיאופוליטי של המזרח התיכון ויעצב את יחסי ישראל עם ארה"ב במשך עשרות שנים.

העיתון מדווח כי נתניהו, מנסה לנהל את המלחמה בעצמו, בעוד גלנט וגנץ מנסים לנתק את נתניהו מהחלטות.

שלושת חברי קבינט המלחמה נפגשו מדי יום מאז התקיפה בשבת על ידי איראן, השלושה הבהירו כי תהיה תגובה, אך השאירו את העיתוי, ההיקף והמיקום מעורפלים. הם עומדים בפני אתגר להרתיע את איראן, להימנע ממלחמה אזורית ולא להרחיק את ארה"ב ומדינות ערב המעורבות בהגנת ישראל.

נתניהו מידר את גלנט וגנץ לגבי החלטות מפתח, כך לדברי גורמים ישראלים בהווה ובעבר ששוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. במאמץ להשיג שליטה על הסיוע ​​הנכנס לעזה, נתניהו שקל למנות נציג בסיוע הומניטרי שידווח ישירות ללשכתו ויעקוף את שר הביטחון.

באשר ליחסים בין גנץ לגלנט, העיתון דיווח כי הם בקושי דיברו ביניהם במשך יותר מעשור לפני שהצטרפו יחד לקבינט המלחמה. 

 

המתקפה האיראנית על ישראל איראן מלחמת חרבות ברזל בני גנץ ראש הממשלה נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד