כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ממשיך לטפל בבעיות בשטח

הרב ברים במפגש תושבים בשכונת שמגר

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים נפגש עם תושבים בשכונת שמגר, שמע על הבעיות בגשמיות וברוחניות סביב נושא התחבורה הציבורית, הטיפול בנוער בסיכון וההעדר בית ספר כלל-חסידי # הרב ברים: "אמשיך לפעול ולהכיר את השטח לקראת הקדנציה הקרובה"

הרב ברים במפגש תושבים בשכונת שמגר
העבודות ברחוב שמגר צילום: יצחק כרמלי

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, הגיע למפגש תושבים בשכונת שמגר שם הלינו התושבים על בעיית התחבורה הציבורית בשל היותה של השכונה צמודה לאחד מעורקי התחבורה המרכזיים בירושלים הלא הוא צומת שמגר – ירמיהו.

לטענת התושבים, משרד התחבורה ככל הנראה מתוך כוונה ראויה להיטיב עם התושבים ולעמוד בעומסים הכבדים בתקופות העומס ובימי חול המועד, החליט להפעיל אוטובוסים עד השעה 4 לפנות בוקר, אלא ש"למעשה הציבור בכלל לא רוצה את זה, לא צריך את זה, הדבר הפך למטרד סביבתי, אף אחד לא ביקש את זה", כך לפי התושבים.

לדבריהם, "מה שקורה זה שמי שמנצלים את התח"צ בשעות לא שעות אלו הם בני ישיבות, בנות סמינרים ובני נוער כשהדבר גורם בנוסף לבעיות חינוכיות מהשורה הראשונה".

הרב ברים שהאזין ברוב קשב לדברים ציין כי כבר בחוה"מ האחרון נרתם לטיפול בנושא וירד כמעט בכל אחד מימי חוה"מ לשטח כדי לעמוד מקרוב על הבעיה הרוחבית. "זה יוזמה של מישהו שרצה בסך הכל להיטיב, אך במשרד התחבורה לא נועצו בעניין עם אף גורם מקרב התושבים".

הוא ציין כי הנושא כבר נדון בפורומים המתאימים, בין השאר עם חברי המנהל הקהילתי וכי במצע הבחירות מופיעים יעדים שתכליתם מתן מענה ופתרון לבעיה זו שחוזרת על עצמה אחת לכמה חודשים, כשבעיה זו נמצאת באחד בסדרי העדיפות העליונים לטיפול מיד לאחר הבחירות.

עוד העלו התושבים במפגש את נושא הטיפול בנוער בסיכון כשלדבריהם, היותו של אזור מגוריהם בלב לבו של מרכז העצבים החרדי והכללי של העיר, כאשר צומת הרחובות שמגר-ירמיהו מחד וצומת מלכי ישראל מאידך, לצד הקרבה הגיאוגרפית לתחנה המרכזית ומרכז העיר מציבה אתגר גדול עבור התושבים ולא פחות מכך עבור הנוער המתמודד.

התושבים העלו אתגר נוסף והוא הצורך בהקמת מוסדות חינוך לבנות באזור שמגר-ירמיהו, שכן לטענתם, "אין אפילו בית ספר כלל חסידי אחד לבנות בכל האזור", והם נאלצים בכל תחילת שנת לימודים לקוות שבית הספר שמחויב קודם לתלמידות ממשפחות החסידות יאפשר לתלמידות הנוספות להמשיך גם בשנה הבאה.

התושבים ציינו כי הם דורשים הקצאה להקמת בית ספר כללי חסידי כפי שקיים בערים אחרות. התושבים אף העלו מספר הצעות שאותן הבטיח הרב ברים להעלות בפני הנוגעים בדבר תוך שהוא מציין כי מתפקידו לספק מענה בדיוק לדרישות מסוג זה.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים: "ניתן היה לראות על התושבים שאכפת להם מהעיר, אכפת להם מצביון השכונה בה הם מתגוררים ובראש ובראשונה מעתיד חינוך ילדיהם שיגדלו הרחק משאון הרחוב והשלכותיו, שהוא הדבר הראשון העומד בראש מעייניו של כל אבא ואמא חרדים".

"החכמתי רבות מהפגישה הבלתי אמצעית עם התושבים תוך שציינתי כי מחובתנו לתת מענה לתושב הכלל חסידי שלעיתים מוצא את עצמו נופל בין הכיסאות כמו בבעיית הסמינר ועוד. מתברר כי לכל שכונה המאפיינים והדברים הייחודיים החשובים לה, אמשיך לבקר בשכונות ולפגוש תושבים בכל חלקי העיר כדי להמשיך וללמוד את מצוקות התושבים".

שמגר יצחק מאיר ברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד