כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חניה, מעונות ובנייה

נציגי אגודת ישראל ירושלים במפגש תושבים בשכונת גאולה

כחלק מהתחייבות לשינוי המצב, נפגשו נציגי אגודת ישראל בירושלים הרב יצחק מאיר ברים והרב יוחנן וייצמן עם תושבי שכונת גאולה כדי לדון בשלל בעיות ומצוקות # הרב ברים: "החזון שלנו הוא לדאוג לנציג שיהיה אחראי לטפל בכל הבעיות" # הרב וייצמן: "ישנם נושאים רבים שנפעל כדי לבצע בהם תיקונים לטובת התושבים"

נציגי אגודת ישראל ירושלים במפגש תושבים בשכונת גאולה
חרדים בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

חברי רשימת אגודת ישראל בירושלים ממשיכים לפעול במרץ רב כדי לסייע ולעזור לתושבי ירושלים, בשבוע החולף התקיים מפגש בשכונת גאולה בעיר עם ראש הרשימה הרב יצחק מאיר ברים וחבר מועצת העיר הרב יוחנן וייצמן, ששוחחו עם התושבים על הבעיות ומצוקות איתם מתמודדים התושבים.

בין היתר שמעו נציגי אגודת ישראל כי ישנה סחבת רבה בנושא קבלת היתרי בניה, סחבת שנמשכת מספר שנים, במהלכם אין מי שיזרז את התהליך, מה שגורם בסופו של דבר לתושבים רבים לפעול באמצעות 'מאכערים' כדי שיפעלו ויזרזו את התהליך.

בנוסף הביעו התושבים אכזבה רבה בנושא עבודות הבניה הנערכות ברחבי השכונות בירושלים, עבודות שכרוכות בסבל רב עבור התושבים מבחינת עומסי תנועה, ומבחינת נזקים שונים שנגרמים לכלי רכב, כתוצאה מהעבודות.

במהלך המפגש אמר הרב וייצמן כי כמחזיק תיק השימור בעירייה, הוא זה שפעל והצליח בקדנציה האחרונה להוריד את מספר ימי ההמתנה בנושא השימור מ-219 ימים ל-54 בלבד, כאשר אין ספק שישנם דברים רבים שעוד ניתן וצריך לשפר.

נושא נוסף עליו התלוננו התושבים הינו נושא מקומות החניה בשכונת גאולה והאזור. לטענת התושבים, בתקופה האחרונה, לצד כל העבודות והנעשה באזור, קוצצו מקומות חניה ממספר אזורים, ובכך תושבים רבים, ואף אחרים המגיעים לביקור באזור נאלצים להתמודד עם מצוקת חניה שהחריפה מאד.

מצוקה נוספת שהועלתה בפגישה ע"י התושבים היא העובדה שישנו מחסור חמור במעונות יום. אחד התושבים סיפר כי הוא נאלץ לשלוח מידי יום את ילדיו למעון הממוקם בשכונת סנהדריה, בשל העובדה כי באזור שכונת גאולה אין מספיק מעונות לטובת התושבים.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, הרב יצחק מאיר ברים, הדגיש במהלך הפגישה כי "החזון שלנו הוא לדאוג לנציג שיהיה אחראי לטפל בכל הבעיות הנ"ל. אנחנו מאד מקווים לדאוג לכך שימונו עשרות רכזים אשר תפקידם יהיה לטפל בכל בעיה שעולה מצד התושבים, ובכך לשנות את המצב הקיים".

חבר מועצת העיר, הרב יוחנן וייצמן, הוסיף כי  "אנו מקווים להגיע לכ-35,000 מצביעים בירושלים, כאשר לאחר מכן ימונו 35 רכזים, שכל אחד מהם יהיה אחראי על 1000 תושבים, ובכך ליצור מצב שכל פניה מצד התושב מקבלת מענה ראוי".

וויצמן ברים גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד