כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חלק מהציווי האלוהי

המסר של הרב שרקי לחכמי האיסלם

הרב אורי שרקי, במסר חדש שנשלח אל חכמי האיסלם כי "אין על האיסלם להחיל על מדינת ישראל מעמד של ישות זרה, הפולשת אל המרחב המוסלמי, אלא אדרבה, יש לראות בה מימוש של הצדק האלוהי שמעוגן גם בקוראן וגם בתורה, להשיב את הארץ לבעליה המקוריים" באמירויות כבר הביעו התעניינות בדברי הרב

המסר של הרב שרקי לחכמי האיסלם
ספר הקוראן צילום: Pixabay

מסר רבני לחכמי האיסלם: "על האיסלם להכיר במדינת ישראל כחלק מהציווי האלוהי המעוגן בקוראן":
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות ברית עולם, קובע במסר חדש שנשלח אל חכמי האיסלם כי "אין על האיסלם להחיל על מדינת ישראל מעמד של ישות זרה, הפולשת אל המרחב המוסלמי (דאר אל-איסלם), אלא אדרבה, יש לראות בה מימוש של הצדק האלוהי שמעוגן גם בקוראן וגם בתורה, להשיב את הארץ לבעליה המקוריים. יש לשים לב לכך שכאשר קמה מדינת ישראל בשנת 1948, לא מידי הערבים נלקחה הארץ כי אם מידי הבריטים, שכבשו אותה מידי העות'מנים." באמירויות כבר הביעו התעניינות בדברי הרב.

יח"צהרב שרקיצילום: יח"צ

במסר חדש לחכמי האיסלם, שנשלח כחלק השלישי של איגרת הלכתית לחכמי האיסלם תחת הכותרת "גשר האמונה", הרב אורי שרקי מציב מול חכמי האיסלם את זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל, המעוגנת בקוראן. הרב כתב: "אחת מהנחות היסוד המקשות על השיח בין היהדות לאיסלם היא הטענה המוסלמית, שהיהדות היא דת ולא לאום. אבל מבחינתה של היהדות, עם ישראל הוא קודם כל  - עם. לפיכך כל מי שהוא מבני יעקב, בין שהוא מאמין בתורה ובין שאינו מאמין, הוא חלק מכלל עם ישראל, ולכן בעל זכות אבות על הארץ. 

"יש להכיר בכך שהמדינה היהודית היא מימוש ההבטחה האלוהית להשיב את עם ישראל לארצו, המוזכרת גם בקוראן:: ה, כג-כד (תרגום רקנדורף): "זכרו את אשר אמר משה אל עמו: עמי! זכור את הטובה אשר גמל לך ד' בהשימו עליך מלכים ונביאים, ויתן לך את אשר לא נתן לכל עמי הארץ. ועתה עברו בארץ הקדושה, אשר הנחיל ד' אתכם. אל תשובו, פן תאבדו ותספו!" כותב הרב לחכמי האיסלם.

"משום כך אין להחיל על מדינת ישראל מעמד של ישות זרה, הפולשת אל המרחב המוסלמי (דאר אל-איסלם), אלא אדרבה, יש לראות בה מימוש של הצדק האלוהי שמעוגן גם בקוראן וגם בתורה, להשיב את הארץ לבעליה המקוריים. יש לשים לב לכך שכאשר קמה מדינת ישראל בשנת 1948, לא מידי הערבים נלקחה הארץ כי אם מידי הבריטים, שכבשו אותה מידי העות'מנים".

הרב שרקי מציין כי חשוב להזכיר שהתקיימה פגישה ב-1918 בין האמיר פייצל, בנו של חוסיין מלך חיג'אז, ובין חיים ויצמן, נציג ההסתדרות הציונית, שהובילה להסכם לונדון ב-1919 בדבר שיתוף פעולה בין התנועה הלאומית הערבית לבין התנועה הציונית.

"על בסיס האחווה בין בני אברהם, יכולה להיפתח תקופה מאושרת של שלום וקידום העולם לקראת תיקונו" כותב הרב שרקי לחכמי האיסלם.

יש לציין כי בפגישה שהתקיימה באיחוד האמירויות יחד עם הרב שרקי, בעקבות פנייתו אל חכמי האיסלם, הביא ד"ר אל נועיימי, הממונה על יחסי החוץ והביטחון באמירויות, הסכמה עם דברי הרב שרקי וטען כי התפיסה האיסלאמית של ישראל כ"דאר אל איסלם", כלומר שטח מוסלמי שיש לכבשו בכוח, היא "המצאה של המאה האחרונה שאיננה מעוגנת בשורשי האיסלם".

הרב שרקי איחוד האמירויות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד